DIY zkrášlovače: Ostříhej se sama

Na internetu koluje řada návodů na stříhání vlasů doma. Čas od času mě chytne nálada na barevné vlasy a doma to zvládám bez problémů, tak jsem si řekla, že posunu svůj „kadeřnický“ um na vyšší level a dám se do stříhání. Jaká jsou pro a proti téhle domácí udělej si sám metody?

Pro
Důvod 1: Stříháním vlasů doma ušetříte peníze, které jinak dáte za kadeřnici. Záleží asi na četnosti, jak často se chodíte stříhat/barvit a podobně. Kdo chodí jednou do roka, nemusí o téhle domácí alternativě asi ani moc uvažovat. Pokud ale potřebujete chodit častěji, ať už kvůli roztřepeným konečkům, nebo častému dobarvování odrostů, pak může být tahle metoda úlevou pro vaši peněženku.

Důvod 2: Ostříháte se tak, jak sama chcete. Tohle je trochu ošemetný důvod, protože samostříhání není zase až tak jednoduché a může dopadnout katastrofálně, pokud jste stejné nešiky, jako já. Na druhou stranu, ve chvíli, kdy získáte správný grif a naučíte se šmikat nůžkami, jak profík, jste navždycky za vodou. Znáte tu situaci, kdy kadeřnici řeknete „chci zkrátit konečky o cenťák“ a odcházíte s hřívou o polovinu kratší? Já ano, a to je jeden z důvodů, proč jsem se začala stříhat sama.

Docela dost se mi třepí konečky a zastřihávat je potřebuji každý měsíc a půl (jojo, i takoví jsou lidé). Chodit tak často ke kadeřnici je finančně i časově náročné. Nezavrhuji ale návštěvy kadeřnic, právě naopak! Mám je ráda a jsou mnohem šikovnější, než já, a výsledek je taky stokrát lepší :D Jenže po poslední návštěvě jsem odcházela tak nespokojená, až jsem si řekla, že je čas vyzkoušet něco nového.

Proti
Důvod 1: Může to dopadnout katastrofálně. Jojo, i mistr tesař se někdy utne, ruka někdy ujede a vznikne zub. Je potřeba trpělivosti, šikovných rukou a praxe. Chybami se člověk učí a vlasy zase dorostou. A když to dopadne obzvlášť katastrofálně, tak pomůže šikovnější kamarádka, mamka, nebo kadeřnice. Musím ale říct, že když se na ty svoje zubaté a střapaté vlasy po ostříhání podívám, stejně mě zavalí pocit pýchy, že jsem to sama dokázala.

Důvod 2: Pokud nemáte správné vybavení, můžete vlasům spíš uškodit. Na tohle pozor! Je potřeba používat ostré kadeřnické nůžky (nejlépe z nerez oceli), ne žádné plastové z papírnictví!!! Dají se sehnat v drogérkách za pár kaček, takže ušetřené peníze za kadeřnice je dobré investovat za vybavení.

Metody
Metod, jak stříhat vlasy, je nespočet. Přidávám proto několik podle mě nejlepších a nejzajímavějších návodů, jak na to. Každá ať si vybere podle svého stylu a požadovaného výsledku :)

Osobně kombinuji všechno dohromady, vlasy rozdělím na polovic ve středu podle pěšinky a následně každou část rozděluji „horizontálně“ na prameny. Ty potom sčešu dopředu, zagumičkuju, takže se mi nerozutečou, a postupně stříhám. Vlasy pak dorovnávám ještě individuálně, někdy udělám culík na vrcholu hlavy, který různě pošoupávám… prostě možností bezpočet, každá si najdeme tu svou, která nejvíc vyhovuje.

Super culíková metoda


Tohle video mě pobavilo, slečna nechce ukázat tvář, tak si láme ruce za zády :D


Jak ostříhat vrstvy


Více návodů v tomto článku, anebo vlastními silami gůglovat ;)


Stříháte se doma, nebo nedáte dopustit na svou kadeřnici? Pochlubte se :)


Obrázek tady

Komentáře