Aha! Tak na to to tam je aneb Kdy je čas vyhodit řasenku?

Dneska jsem narazila na zajímavý článek s neodolatelným názvem pro všechny zvědavce The One Thing You Never Knew About Your Makeup Packaging. Aha aha, to bude něco pro mě, řekla jsem si. A taky že ano! Hned na začátek se vám potupně přiznám, že jsem byla vesele překvapena z toho, co jsem se o kosmetických balení dozvěděla, protože jsem to fakt, ale fakt nevěděla. To musí být hrozná bjůtyblogerka, pomyslíte si. Anebo se vám v hlavě naopak objeví myšlenka Cože, tak na to to tam je? Ha! Ale nikdo se nesmí dozvědět, že jsem to nevěděla celou dobu! Takže, o co tedy jde?

Všechno je to jen kolem toho jednoho mnou nikdy nevyřešeného problému - jaká je expirační doba kosmetiky? Kdy proprší doba používání mé řasenky? Myslela jsem totiž, že kosmetika je věčná, až do prvního zkaženého produktu. A teď už jsem konečně zase o něco chytřejší.

Víte, jak je na obalu kosmetiky takový ten znak nádobky s číslem a Mkem? Tak to je doba trvanlivosti kosmetiky! HA! Asi nejste překvapené, ale já byla naprosto v šoku (jojo, jsem špatná bjůty bloggerka, to říkám pořád :D). Ale nikdo vzdělaný z nebe nespad, takže teď všechny poučuju :) Jak to funguje? M značí "months, měsíce, meses..." cokoli si před tím představíte ;) Číslo pak značí počet měsíců, které výrobek vydrží od otevření. Jednoduché jako facka! Na obrázku je tedy produkt s dobou trvanlivosti 6 měsíců od otevření. Záhada vyřešena :)

Zdroj
Dneska je to takový rychlý tip, jak být zase o něco chytřejší :)

Zdroj

Pac a pusu koťátka



Komentáře

  1. Tak to je super, já mám skoro všude 12 M. Jen jaksi na té moji staré paletce tento znak není. Ale je mi jasné, že po tolika letech už bude prošlá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na těch starých kosmetikách to moc není, ty jsou asi věčné :D

      Vymazat
  2. Jo, tohle znám, ale neřídím se tím. Řasenku používám do doby, než vyschne atp. i když vím, že se to nemá. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že je to tam spíš orientační a že to napsat musejí, u přírodní kosmetiky asi hrozí víc zkažení produktu, ale když chemča stále drží, tak proč ji vyhazovat :) Dokud nám teda nevypadají řasy :D

      Vymazat
  3. Tím se udává doba spotřeby po otevření. Jelikož pracuji v obchodě tak tohle vím asi tak dva roky zpátky. Před tím by mě vůbec nenapadlo co ten kroužek s číslem znamená.. Mimochodem jen málo lidí vůbec ví co ten kroužek s číslem znamená..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi chytrá holka, že to víš už takhle dlouho :) Já z toho byla překvapená :)

      Vymazat
  4. Sakra. Teď se bojim podívat na svoje řasenky :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ono je to doba měsíců od otevření, ne od výroby. Takže aby si člověk ještě fixem popisoval, kdy to otevřel? :D Ale normálně se uvádí, že je to víceméně doporučená doba spotřeby od otevření. Pokud výrobek nejeví známky zkažení, nezapáchá a funguje, tak není důvod ho vyhazovat. :) Spíš koukám dost na to, když něco, kupuju, jestli to nějaký blb přede mnou neotevřel. Proto nikdy neberu výrobek z první řady za testery :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U toho otevírání člověk nikdy neví, lidi v drogerce rozeberou kde co, když to není opatřené ocharnnou fólií. Taky neberu z první řady :D

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥