7 způsobů, jak vypadat chytřejší, než ostatní

Dneska si vezmeme na paškál článek ze seriózního a velkého deníku The Telegraph, respektive z jeho online verze (kterou sleduji, abych vypadala chytřejší, než ostatní). Článek se jmenuje "Seven ways to appear more intelligent than other people" (což chci) a v úvodu se dočteme, že nemusíme znát celého Shakespeara, abychom se zdáli být velice inteligentní. Pro začátek asi stačí vědět, jak se ten Šejkspír píše, myslím. Než se pustím do čtení článku, projedu ho, abych věděla, na jakou esej se mám psychicky připravit. Ilustracemi jsou rentgenová fotka hlavy, oko a sova (a Abraham Lincoln na závěr, protože ač je The Telegraph britský deník, tak USA vlastenectví 4eva). Z ilustrací soudím, že to bude velice sofistikovaný člověk. Není nic chytřejšího, než rentgen hlavy, oko a sova, dohromady tyto elementy tvoří nepřekonatelné kombo moudrosti vesmíru. Takže o čem ten článek opravdu je?
Zdroj

Autoři článku na začátku mluví o tom,  že IQ je dědičná věc, ale že testy IQ vlastně na dědičnosti nezávisí a proměňují se až o 20 bodů dle stavu člověka. Takže pokud vám v IQ testu vyšlo třeba 120, možná jste ve skutečnosti génius. A teď těch 7 skvělých způsobů, jak vypadat jako největší vzdělanec vesmíru.

1. Nevěřte ničemu, co slyšíte
Ano, to je opravdu bod jedna. Raději, než akceptovat veškerou pravdu, raději ověřujte a ptejte se, jestli tomu tak opravdu je. Takže když si tu u mě přečtete článek o tom, že tenhle balzám na rty je skvělá věc, raději byste tomu neměli věřit a ptát se, jestli je to opravdu pravda. Autoři tento bod vysvětlují tak, že to neznamená se ptát všech lidí na smysl otázky, nebo jim vyvracet jejich argumenty, ale zamyslet se nad protichůdným argumentem, zvážit pro a proti, aniž byste se ale opravdu pouštěli do nějakého argumentu. To je, myslím, docela dobrý nápad. Objektivita je reklamní komodita, kterou používají třeba mediální plátky k tomu, aby nalákaly určitou skupinu příjemců, které by jinak "zaujaté" pohledy odradily. Tak se na každou věc "objektivně" podíváme ze všech subjektivních stran a vzdělaně navrhneme i jiný názor, než přitakávání všemu, co ze sebe kdo vyplodí. 

2. Předsudek skromnosti
Skromnost je často vnímána jako přidružená vlastnost inteligentního člověka. Myšlenka zní: chytří lidé nikdy nebudou tvrdit, že jsou geniální, protože vědí, kolik toho nevědí. Neboli Vím, že nic nevím, což je myšlenka, kterou řekl Sókratés a která shrnuje docela hezky bod 2. Takže pokud víte, že vlastně nic nevíte, a umíte si to přiznat, pak jste velice inteligentní bytosti. Není to ale jen filozofie, v článku se uvádí, že výzkumy ukázaly, že lidé s podprůměrnou inteligencí o sobě často tvrdí (a dokonce si to i sami myslí), že jsou nadprůměrně inteligentní, zatímco lidé s nadprůměrnou inteligencí se velice často podceňují. Kam patříte vy?
Zdroj

3. Dívejte se lidem do očí
Tak, tohle je potřeba pochopit správně, aby se tu nezačalo objevovat stádo zírajících šílenců. Dívejte se lidem do očí, když s nimi mluvíte. S očima je to vůbec zajímavé. Dlouhé pohledy používají lidé k vyjádření dominance, uhýbání pohledem zase značí, že lidé něco skrývají. Když se místo zírání do telefonů naučíme během rozhovoru hru pohledů, získáme obrovskou výhodou oproti lidem, kteří tuto techniku neznají. Člověk nemusí mít IQ tisíc, aby působil chytře, vzdělaně a inteligentně. Mimika, gestika a řeč těla hraje nejhlavnější roli, ať už jde o intonaci hlasu, nebo právě pohledy.

4. Používejte iniciálu prostředního jména
Hm, to je pro nás rada platná jako hadovi noha. Máte prostřední jméno? Já ne. Takže kdybych se tu vytasila s prostřední iniciálou, budu vypadat nabubřele a pitomě. Nejvíc prostředních jmen mají lidé na FB, kdybych se tam přejmenovala na Primadonna Kobliha Realnessová, asi si o mě pomyslíte, že jsem naprostá tupá kráva a o své chytrosti vás nepřesvědčím ani minutovým pohledem do očí. Tak další bod, prosím.

5. Staňte se noční sovou
Studie z roku 2009 ukázala, že lidé, kteří jdou spát později a vstávají později jsou chytřejší, než lidé, co to mají naopak. Zajímalo by mě, co na to bude říkat studie z roku 2015! A teď nějaká fakta ze studie: velmi hloupí lidé (ze vzorku 20 745 dospělých Američanů) šli průměrně spát v 11:41 a vstávali v 7:20. Velice chytří lidé šli spát v průměru ve 12:59 a vstávali v 7:52. Pokud chodíte spát o půl druhé a vstáváte v jedenáct, čekejte Nobelovku! 

6. Obklopte se chytrými lidmi
Zdroj
S tím souhlasím. Přizpůsobujeme se svému okolí a prostředí a chytří lidé nám toho budou mít hodně co nabídnou. Očekává se, že s chytrými lidmi budete probírat sofistikovaná témata. Nu, zas aby té sofistikovanosti nebylo moc. Moje oblíbené téma je počasí, doufám, že je to dostatečně sofistikované.

7. Mlčeti zlato
Pokud máte pocit, že něčím, co chcete říct, budete působit jako úplný pitomec, neříkejte to. A u toho je citát Abrahama Lincolna: Lépe mlčet a být považován za hlupáka, než promluvit a odstranit všechny pochybnosti. Tohle bych si měla vytetovat na čelo (a pak nosit zpětné zrcátko na temeni hlavy, abych na to pořád viděla). Kolikrát si říkám, že jsem raději měla mlčet! A příště raději opravdu mlčet budu.


Tak co, přijdete si po přečtení tohoto článku nadprůměrně inteligentní?
Jaké rady využijete, a které vám naopak přijdou zbytečné?


Komentáře

  1. Moc pěkný článek, já mám třeba prostřední jméno a zrovna dnes bych měla svátek, kdybych jméno používala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak všechno nejlepší k prostřednímu jménu ;) To jsi asi první, koho znám :)

      Vymazat
  2. Zajímavé čtení. Nejvíce se mi líbí citát od Lincolna. Já vetšinou chodím spát kolem půlnoci a vstávám kolem 9. Samozřejmě někdy i dřív. Prostřední jméno nemám a jaké že je u vás počasí? :-))
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten citát je dobrý, tím se musím do budoucna řídit :D

      Vymazat
  3. Jů, konečně mám dobrý pocit, že mé ponocování má nějaký přínos. A moje dcera má dvě jména :P Zrovna, když jsem byla těhotná, to v ČR udělali legální, tak jsem toho musela hned využít. :D :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, to bude asi lidí s prostředním jménem víc, než jsem si myslela :)

      Vymazat
  4. Zajímavý článek! :) Já mám shodou okolností dvě jména a používám právě jenom to druhé, asi bych nesnesla kdyby mi někdo říkal prvním jménem Mário, Májo apod. :D

    SweetElis

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, koukám, že s těmi dvěma jmény jsem se sekla, kolik vás tu je :D

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥