Google+

sobota 26. září 2015

Olejování

Co si nejčastěji vozíte z dovolených? Pohledy? Sošky? Oblečení? Šminky? Já si nejčastěji vozím dvě věci - 1. knížky, nejlépe v jazyce dané země, které si pak sice neumím přečíst, ale ráda si jimi listuji (takže až někde potkáte holčičku, která čte knížku třeba v Uruguayštině, tak jsem to pravděpodobně já :D - chtěla jsem vybrat nějakou hooodně exotickou zemi a jazyk a trvalo asi pět minut poté, co jsem sem napsala tu Uruguay, než mi došlo, že se tam mluví Španělsky :D) a 2. oleje, protože je miluji prakticky do jakéhokoli jídla. Takže pokud někde v restauraci uvidíte holčičku, která si lije na salát půl litru oleje a její kamarádi na ní nevěřícně zírají, tak jsem to taky já.

Dneska je to takový ukazovací článek mých oblíbených nevšedních olejů, které při vaření používám.

Z Anglie jsem si přivezla pražený sezamový olej, který můžu s klidným srdcem vyhlásit jako potravinu roku (a života). Nic lepšího jsem nikdy neměla! Pokud jste milovníci olejů, sezamu, olejů ze semínek a všeho zdravého, tenhle olej vám určitě učaruje. Chutná jako pražené oříšky a je výborný do salátu. Dá se s ním péct, vařit a smažit, ale to mi přijde jako hrozná škoda a schovávám si ho opravdu jen na přímé papání do salátku. Koupila jsem si dva různé druhy, první ze Sainsburys a druhý z Waitrose.




Arganový olej je teď hrozně moderní věc, takže když jela kamarádka do Maroka, poprosila jsem jí, aby mi jako suvenýr přivezla právě nějaký čistý arganový olej (a koření, v Maroku rokoku, Turecku, Tunisku a podobných zemích mají úžasně chutná koření za zlomkovou cenu, jak tady. Pokud máte třeba rádi šafrán, tak se vypravte o letní dovolené i na trhy a nakupujte ve velkém :). Zpátky k tomu arganu. Mě osobně víc chutná olej sezamový, z arganového je mi někdy docela těžko. Protože je mi taky líto na něm smažit, nechávám ho do salátů a do zálivek, nebo třeba na vlasy. Arganový olej má takovou specifickou jakoby uzenou vůni, která mi moc nevoní.




Máte rádi oleje? Který je váš nej?


13 komentářů:

  1. Velmi hezky napsané. Oleje můžou být fajn, já kupuji jen ty klasické rostlinné, většinou řepkový nebo slunečnicový a moc si na ně nepotrpím. Snažím se dávat oleje co nejméně. Ale možná kdybych vyzkoušela podobné jaké máš ty, tak bych si je třeba taky oblíbila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten sezamový opravdu miluju, jím ho se vším :D

      Vymazat
  2. Mám doma mandlový olej, ale zatím jsem se nedokopala k tomu ho na ten ksichtík plácat.. :( :D

    http://wormake.blogspot.cz/2015/09/prvni-podzimni-liceni.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mandlový jsem ještě nezkoušela, jde to i jíst? :D

      Vymazat
  3. V obchodech vídám často sezamový, dýňový apod. zdravé oleje. Já používám oleje jen na vlasy a to olivový a kokosový. Z obou dvou se dá v klidu i vařit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olivový jsem používala na vlasy taky, pak jsem přešla na kokosový a nedám na něj dopustit. Kokosový je vůbec nejlepší na všechno - dávám si ho na vlasy, na pleť, odličuji se s ním, jím ho, vařím s ním, čistím si s ním zuby... :D

      Vymazat
    2. Čistíš si s ním i zuby? :-o :-D Koukám, že kokosový olej používáš na všechno, musím si ho asi zajít taky koupit i přes stopku. :-D

      Vymazat
    3. Kokosový olej je jídlo, to se nepočítá do kosmetiky :D A opravdu si s ním čistím zuby, jako závěrečnou fázi, pomáhá mi proti zánětům dásní :)

      Vymazat
  4. Jé, já mám nejraději Norkový olej, ten používám na obličej a tělo :)
    Na jídlo mám moc ráda olivový, extra panenský.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Norkový neznám, musím se po něm mrknout, děkuju za tip :)

      Vymazat

If you don't have anything nice to say, say it sarcastically ;) Děkuji za komentáře, zlatíčka! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...