Bio Chia olej od Saloos


Jakoooo... nechci se vytahovat, ale myslím si, že už mám s kosmetikama nějaké zkušenosti. Hlavně díky téhle své blogové tvorbě jsem se naučila spoustu věcí. Zjistila jsem, že existuje přírodní kosmetika. Že se olejíčkama maže pokožka i vlasy. Že si můžu s kosmetikou experimentovat podle sebe, ne podle návodu. Že existuje bambilion různých triků, jak pomoct kosmetikám, aby byly ještě účinnější. Třeba ten olejíček - že je lepší ho nanášet na vlhkou pleť, to je moudro, se kterým jsem se teda opravdu nenarodila. Naučila jsem se toho spoustu nejen o kosmetice, ale i o jídle. Můj úplně poslední poznatek se týká chia semínek. Jím je od té doby, co tahle superpotravina zaplavila český trh. Ale až donedávna jsem nevěděla, že to jsou plody šalvěje hispánské. A šalvěj, tu já moc ráda. Je to moje nejoblíbenější pomoc na bolavé dásně. Našim roste na zahrádce a já ji pravidelně přes léto suším a syslím na chladné zimní večery. Když se v sortimentu u Saloos objevil Bio Chia olej, bylo mi jasné, že ho musím vyzkoušet. 


Bio Chia olej je jednou z loňských novinek předního českého velmistra ve výrobě olejů Saloos. Pokud značku ještě neznáte (a to by bylo s podivem, protože tu o ní mluvím už dlouhé roky), tak je to výrobce přírodní aromaterapeutické kosmetiky. Co si pod tím představit? Ty nejlepší voňavé olejíčky, které vám omámí smysly, uvolní vás, postarají se o pokožku a klidně i vnitřek, protože spousta olejíčků se dá i papat, včetně tohohle krásného Chia oleje. Když budete chia olej (i semínka) pravidelně jíst, naservírujete tělu spoustu dobrot - chia obsahují spoustu omega-3 mastných kyselin, které jsou stavebním základem každé naší buňky. Obsahují ho dokonce 7x víc než lososák! V chia semínkách i oleji najdete také vápník (a toho je tam 3x víc než v mléce), železo (kam se hrabe špenát), hořčík, selen, antioxidanty... A jak nám radí Chef Kamu na Instagramu, které jsem v poslední době podlehla - semínka necháme hezky přes noc namočit, protože suchá jsou v takové "bojové/obrané" fázi, aby si udržely životnost uvnitř. Jakmile se ale dostanou do kontaktu s vodou, tak se z nich nejen smyje prach a povrchové nečistoty, ale začnou vnímat vlhké klíčivochtivé prostředí a uvolní více živin. A to je přesně to, co chceme. 


Já si nechávám na olej zajít chuť, protože mi ho přijde škoda. Přeci jen je to 20 ml a to bych vyzunkla hned. Koho by zajímala chuť, tak je stejná jako vůně - šalvěj. Tu tam cítím nejvíc. Když rozmělníte lístek šalvěje mezi prsty, tak tak voní chia olej. Vůně mě vlastně docela překvapila, protože jsem byla z Saloos olejíků zvyklá spíš na takovou oříškovou až neutrální vůni. A najednou tu mám rozkvetlou bylinkovou zahrádku. Vůně je fakt nádherná, pokud máte rádi bylinky a šalvěj, tak se vám bude zamlouvat. Líbit se bude i příznivcům vína - chlapům prý voní olejíček jako vinný sud :D 


Olejíček používám hlavně na pleť a vždycky na vlhký podklad - buď čerstvě rozehřátou a lehce vlhkou pleť po sprše, nebo předtím porosím tvář květinovou vodou. S tou vodou jsem to dlouho nevěděla. Člověk by si myslel, že olej a voda k sobě nepatří, protože se odpuzují, ale ono je to vlastně úplně naopak, při péči o pokožku si pomáhají. Díky tomu se olej krásně vstřebává, nemám zamaštěnou tvář ani polštář a stačí mi ho maličko. Praktické kapátko, které je poznávacím znamenám olejíčků od Saloos, používám tak, že s ním jen potřu tvář tím, co zůstává zvenku na té tyčince. Nasávat olej budu až bude oleje pod polovinu a na tyčce zvenku nic nebude. Tímhle způsobem vám olejíček vydrží snad navěky. Mám ho od října a jsem v první čtvrtině.


Proč ho potřebujete taky? Je to překvapivě lehký olejíček a dobře se vstřebává, takže by mohl vyhovovat i "začátečníkům", kteří nejsou na oleje zvyklí. Kdo ještě olej na pleť nepoužívá, buďte připravení na to, že to je změna a chvilku budete mít pocit, že je té mastnoty moc. Ale není a opravdu si můžete olejíčku dát jen trošku. Časem si pak na tenhle pocit zvyknete a vyloženě se na večerní olejování budete těšit. Kromě toho získáte taky úžasné účinky olejové péče. Co dělá chia olej na pleti? Hydratuje a udržuje ji vláčnou a pružnou. Pomáhá v boji s mastnou pletí (jojo, to je další mýtus, že na mastnou pleť mastný olej nepatří, právě naopak), je taky pomocníkem proti vráskám právě díky těm omega3 mastným kyselinám. Hodí se na všechny typy pleti, radost z něj budou mít mastňáci i ti, kteří mají suchou pleť se sklony k začervenání. 


Letošní zimu jsem to s olejíčky měla takové podivné. Nevím, co se mi s pletí dělo, ale jako by ty olejíčky nechtěla a odmítala. Pleť a její reakce jsou obrovským ukazníkem toho, co se s námi děje. Když jste nespokojení, je nespokojená i ona. Asi proto jsem se s ní spíš prala a ona mi to vracela stejnou mírou. Zato teď na jaře oleje saje jak divá. Tuhle extra péči vítá a líbí se jí. Protože jsem spokojenější a olejuju se s radostí. Je to zvláštní, že? Myslela jsem si, že zrovna přes zimu budou oleje pro péči vhodnější a ono možná ne. Uvidíme, co přinese zima napřesrok. 


Bio Chia olej od Saloos patří momentálně k mým nejoblíbenějším. Vůně je nádherná, je lehký a dobře se do pleti vpíjí, nezanechává moc mastnoty a účinky jsou úplně blahodárné. Pomáhá totiž taky posílit přirozenou obrannou bariéru, díky které se pak pleť tolik nevysušuje. Díky téhle vší krásné péči tak pořád vypadám o deset let mladší, což je teď u třicítky spíš k pozasmání, ale až mi bude dvakrát tolik, tak budu ještě ráda :D Takže za mě moc dobrý! Olejíček seženete všude - od déemka po váš oblíbený eshop :)  

Jak pečujete o svou pleť na jaře?


Komentáře

  1. Vyslúšať chia olej sa chystám už dlho, tvoja recenzia ma navnadila ešte viac :)

    OdpovědětVymazat
  2. A já zase miluji tvoje články, protože se dozvím vždy něco nového :-)

    MOJE VEČERNÍ PÉČE O PLEŤ

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥