Přírodní maska na pleť Marocký jíl


Máte taky někdy takový ten den, kdy sice od rána něco děláte, ale čas vám prokluzuje mezi prsty a ve výsledku vlastně nic neuděláte? Teď, když sepisuju článek, mám přesně takový den. Od rána je pošmourno, přes svetr mám mikinu a cítím se jak mišeliní maskot, nedokážu se soustředit a už vůbec ne vybrat to, co bych měla dělat. V říjnu jsem začala dvakrát týdně chodit copywrajtit do jednoho grafického studia a najednou se pak doma nedokážu hodit do flow a najet na pracovní vlnu. Tomu nepřispívá ani Kocourek, buntošící v kuchyni, která je zároveň mou "pracovnou". Jsme sice svých srdcí šampióni, ale k "freelance couple goals" máme ještě daleko. A tak tu teď sedím, pofrfňávám a rozhodla jsem se, že si odškrtnu alespoň jednu věc ze seznamu. Tou je sobotní recenze na Marocký jíl od Saloos.


Marocký jíl (známý také jako Rhassoul) byl v dávném pravěku úplně první jílovou maskou, kterou jsem na pleť vyzkoušela. Letos ho ke svému zelenému a bílému zařadili do svého sortimentu i v Saloos. Jako milovnici jílových masek na pleť mě hned zaujal, ale dostala jsem k němu upozornění. Některé testerky si stěžovaly, že po něm mají červenou pleť. O to víc mě to zaujalo, protože jsem chtěla vyzkoušet, jestli je "něco" s jílovou maskou, nebo je to "problém" těch děvčat. A tak jsem dostala pixličku ke zkoušení taky.


Marocký jíl slibuje šetrné čištění, odstranění mazu, zlepšení hydratace pleti a tím i zpomalení procesu stárnutí. Při pravidelném čištění je prevencí proti černým tečkám a rozšířeným pórům. Čistí důkladně a hloubkově, pleť dělá jemnou a hebkou. Zní to skoro jako zázrak, že?


Použít se dá několika způsoby - na tělo, pleť a vlasy. Osobně ho používám jen na pleť a dekolt. Doba působení je na (mém starém) přebalu 20 - 30 minut, ale to je na mě hodně, nechávám ho tak 10 - 15. U jakékoli kosmetiky si každý musíme najít ten správný postup, který nám vyhovuje. U tohoto typu to platí obzvlášť. Kreativitě jsou dveře otevřené a je škoda možnosti nevyužít.

Pleťová maska je způsob, jakým marocký jíl používám nejčastěji. Ze sypkého prášku vytvořím kašičku smícháním s vodou (obyč nebo květinová), pro zjemnění někdy přidávám i kapku oleje (maska pak tolik nevysychá a pleť nerudne). Masku nenechávám úplně zaschnout, ale jakmile mi pleť pne, zvlhčuji vodou v rozprašovači. Pleť pak mám lehce načervenalou, to ano, ale nepovažuji to za žádný problém. Přeci je na ni nanáším celkem účinně čistící a prokrvující masku. Pro legraci můžete do masky přidat třeba trochu kakaa.

Jemný peeling dělám z jílu tak, že buď umíchám kašičku a peelinguju, nebo ho přidávám třeba do čistícího oleje. Jemně kroužím prsty po obličeji, pak nechám chvilku "odpočívat" a smývám. Můžete přidat taky krystalový cukr, skořici a další legrácky. Maska se dá umíchat i z medu, a to je pak voňavost veliká.

Suchý šampon je asi nejodvážnější způsob, jak marocký jíl použít. Naučila jsem se to už u bílého jílu, který jsem smíchala s kakaem (návod tu). Zvykla jsem si trochu víc experimentovat - vlasy někdy osvěžím jen kakaem, kadeřnice mi doporučila karob a nakonec jsem zkoušela i marocký jíl, který je taky hnědý, takže ve vlasech nedělá bílé skvrny. Za mě docela dobré, mytí na chvíli oddálí (u mě je to většinou jen v řádu hodin).


Marocký jíl od Saloos je další kosmetickou pomůckou, kterou jsem si zamilovala. Na škále jílů bílý - marocký - zelený ho řadím doprostřed. Bílý je nejjemnější a byl mi nejpříjemnější. Zelený byl docela silný, pleť mi po něm červenala a když jsem nechala moc dlouho, tak i svědila. S marockým jsem si díky tomu věděla rady. Přeci jen máme každá a každý jinou pleť a musíme jí uzpůsobit způsob použití. Proto myslím, že se ho nemusíte vůbec bát, naopak vám udělá velkou službu. Při pravidelném používání je to na pleti znát - tolik se nemastí, černých ťupek není tolik a celkově mi pleť přijde čistší a "míň unavená". Marocký jíl je super věc a vždycky můžete masku něčím zjemnit - třeba ho smíchat s bílým jílem, kakaem, karobem... čímkoli. Hrajme si, tvořme si a radujme se, že máme tolik veselé kosmetiky, která nám dělá dobře :)

Moc děkuji Saloos za další báječnou věc ke zkoušení ♥

Jaká je vaše nej maska na pleť?




Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥