Jarní detox: Spousta energie a žádná chuť na kafe


Moc na jarní detoxy a všelijaké očisty nejsem. Nebo teda, strašně se mi to líbí a chtěla bych se vždycky ohromně očistit a pročistit, ale když se pak dozvím, že bych měla vysadit něco z jídelníčku, tak se mi většinou přestane chtít. Většinou to skončí u toho, že bych měla vysadit kafe. Já totiž kafe strašně miluju. Nepiju ho na litry, dvě denně jsou moje maximum. Ale dělá mi dobře. Krom toho nakopávání a všeho ostatního mi trochu zachraňuje kejhák. Mám nízký tlak (při poslední kontrole 100/70), občas se mi při změně počasí motá hlava a kafe mě prostě zachraňuje.

Pamatujete si ještě na článek o workshopu s Weledou o bříze? Představili nám tam detoxikační účinky Weleďácké šťávy z břízy bělokoré. Hrozně se mi to zalíbilo a když jsem šťávu na workshopu ochutnala, říkala jsem si, že by to mohla být taková jemná cesta očisty i pro mě. Poprosila jsem proto o dvě lahvičky s březovou šťávou a těšila se, jak budu ohromně detoxikovaná a ozdravená, až je začnu pít.

Ještě předtím, než jsem s kúrou začala, jsem jela na návštěvu k našim. Na uvítanou jsem snědla zbytky nádivky a kachny po Velikonocích, zapila to velkým latíčkem s bezlaktózovým mlékem a k tomu ukusovala mazanec a beránka. Samozřejmě, že mi po tom bylo neuvěřitelně blbě. "Já jsem fakt prase," říkala jsem si, když se valila směrem gauč, kde jsem pak musela hodinu bez hnutí trávit. Na další den jsem hned začala s pitím březové šťávy.


Co to ta březová šťáva je? Proč bychom to měli vůbec pít? Bříza je totiž kouzelný strom, ve kterém žijí víly a který pomáhá dělu detoxikovat se a zbavovat se škodlivých látek. Možná jste už taky slyšeli o tom, že slovíčko detox je takový marketingový trik, protože se naše tělíčko, pokud je zdravé, dokáže detoxikovat samo. To je pravda. Ale není na škodu mu s tím někdy trochu pomoct. Speciálně po zimě, kdy na nás nesvítilo moc sluníčka a kdy nám ten chlad vycucal spoustu energie, je dobré se trochu nažhavit nějakou tou bio šťávou. A Bio Březová šťáva je podle mě jedna z nejlepších variant - je to čistý přírodní produkt a ještě ke všemu se vyrábí z bříz, které jsou pěstované v jižních Čechách. 

Jak březová šťáva chutná? Sama o sobě je trochu trpká a nasládlá, ale je v ní cítit neskutečná svěžest, čerstvost a slunce. Doporučené dávkování je jedna polévková lžíce (chtěla jsem napsat židle?) ve sklenici s vodou, tento nápoj pít dvakrát denně. Rozmíchaná s vodou chutná jemně nasládle, všechna trpkost se ztratí. Já jsem byla líná vždycky brát polévkovou lžíci, takže jsem šťávu nalila do víčka a víčko pak do skleničky.

Aby byla očista co nejúspěšnější, doporučuje se omezit pití kávy, papání cukru a bílé mouky. Tedy všeho, čím se v poslední době prakticky živím. Ale sama vím, jak se po takovém jídle cítím. Řekla jsem si, že to teda trochu zkusím a uvidím.


Na začátek jsem si naordinovala mnohem větší dávky. On je totiž na krabičce napsaný dvojitý způsob dávkování a já si nejdřív vybrala ten spodní (i když myslím, že je to spíš nějaký šotek). Takže jsem první dny pila vlastně dvojnásobnou dávku šťávy. A to nebylo dobré. Cítila jsem se po tom tak nějak podivně s takovými divnými pocity v bříšku. Třetí den jsem proto dávkování upravila na polévkovou lžíci/víčko ráno a odpoledne.


Po pár dnech jsem si naordinovala první den bez kávy. Místo toho jsem si ale musela na několik hodin schrupnout, protože té energie jsem najednou neměla moc. První týden březové kúry byl takový zvláštní. Jako by si tělíčko zvykalo na něco nového, co mu koluje v žilách. Občas mi bylo podivně od bříška a rozhodně jsem po březovém pití chodila víc čůrat. Detoxikace začala a tělíčko souhlasilo.


Od druhého týdne pití březové šťávy mi začalo být skvěle! Najednou zmizely všechny divné pocity a cítila jsem se po ránu svěží jako rosa v ranní trávě. Doslova jsem cítila, jak mi žilami koluje slunce a síla. Kávu jsem začala vynechávat čím dál častěji.


Třetí týden mě přešla chuť na kávu. Úplně. Přišla mi dokonce taková zatěžující. Jako by mohla moje tělíčko nějak ušpinit. Cítila jsem se krásně, živě, svobodně. Jako víla na louce, která tancuje bosýma nohama a vůbec nemá strach z klíšťat. Trochu to zní jako bych byla na drogách, co? No, přičtěte k tomu normální způsob života a odečtěte dramatický způsob vyprávění a máte pravdu. Prostě jsem se cítila dobře. Jako už dlouho ne.


Šťáva mi vydržela něco přes měsíc. Nijak dramaticky jsem jídelníček neomezovala, snažila jsem se jen lehce vyhýbat takovým tím zbytečnostem, které vlastně k papání nepotřebuju. Omezila jsem kávu, ale ne nějakým odříkáním, prostě mě na ní přešla chuť. Naopak jsem cítila spoustu vnitřní energie, která mi po zimě docela chyběla. Když jsem dopila poslední kapičku šťávy, cítila jsem, že bych potřebovala ještě měsíc. Nebo klidně dva. Týden po dopití březové kúry na mě padla neskutečná únava. Až jsem si říkala, co je špatně. Zase jsem najela na kávu a pravidelné odpolední šlofíčky. Jeden týden jsem měla tolik energie a ten druhý skoro vůbec. Zatím jsem nepřišla na to, co to způsobovalo. Že by ta šťáva opravdu nabíjela energií jako detoxikační nabíječka, zbavila tělíčko všechno zlého, ale taky tou celou procedurou tělo unavila, takže si pak potřebovalo odpočinout? Nevím. Ale pro příště vím, že si naordinuju detoxikační kúru alespoň dvouměsíční.


Zkoušeli jste někdy nějaký detox? Co říkáte na březovou šťávu?



Komentáře

  1. Já jsem velký odpůrce různých detoxů, takže nezkoušela a ani to nemám v plánu.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  2. když já mám kávu tak ráda. A nejen její chuť, ale (možná hlavně) ten pocit, který mi pití kávy přináší - pohoda, kniha a relax :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  3. Žádný detox jsem ještě nezkoušlea, omezení kávy je taky docela oříšek :D

    Praguetales

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥