Čistící krém Sladký pomeranč od Akamuti


Svět je plný divů, věcí a o nich si budem povídat přeci. A kdy? Teď ne, teď prosím vypněte nás, ať nebolí vás hlova. Tak nějak to ten Kostkáč říkal, pamatujete? Taky jste slyšeli hlova a ne hlava? To byly časy, kdy jsem koukala na Kostičky, Kouzelnou školu, Františka a Žížalu Jůlii! Proč jsem si na to ale vzpomněla u dnešní recenze? Inu proto, že je tolik roztodivných kosmetických věcí, ze kterých jsem paf a nestačím žasnout. Třeba Čistící krém sladký pomeranč od Akamuti, který jsem dostala na zkoušení z eshopu Ladybio. Zase až tak moc čistících věcí na obličej asi neznám, protože jsem byla ohromně překvapená tím, co to je. Ale hezky po pořádku. 


Akamuti je britská značka přírodní kosmetiky, inspirovaná Afrikou. Kosmetika je vyráběná ručně, při výrobě nejsou použité žádné stroje (i když nevím, jestli se třeba mixér počítá?) a všechno vzniká míchání, experimentováním, přeléváním... Slovíčko Akamuti má v jazyce Bemba dva významy - malý strom a trocha medicíny. Stromečky a všechny rostliny jsou v mnoha částech Afriky symbolem medicíny, mají léčivé účinky. To víme přeci i my, že nás příroda obdarovala celou loukou bylinek, které nám pomáhají při všech možných onemocněních. Tento přístup se mi hrozně líbí a značka Akamuti je mi o to víc sympatická. 


Čistící krém na obličej divoký pomeranč jsem hned podrobila důkladnému průzkumu. K tomu vždy patří dopátrání se originální přelepky. Na druhém obrázku zadní stěny krabičky si můžete pročíst i složení. 


Ještě nikdy předtím jsem žádný čistící krém na obličej nezkoušela. I proto bylo úvodní seznamování opatrnější a zdvořilejší, nevěděla jsem, jak se to používá a co mám čekat, že se stane. Čistící krém se může používat až dvakrát denně. Nakonec ho používám skoro každý den při večerním nebo ranním sprchování, jednou denně, občas vynechám. Hned na začátek musím pochválit výdrž. Používám ho už skoro tři měsíce a ještě minimálně měsíc mi vydrží. Vůně je taková jemná, exotická, možná tam je trošku sladkého pomeranče, vanilky, cítím z toho takové ty bonbonky maomam (takové ty žvýkací neidentifikovatelné jemné vůně, jak vám zalepí celou pusu). 


Krém má olejovou a mazlavou strukturu. I to mě na začátku zarazilo. Byla jsem zvyklá, že čistící věci nejsou mastné, naopak jsou třeba vysušující (jako třeba různé jíly) nebo to jsou čistící mlíčkové masky. Olejová struktura je proto, že čistící krém obsahuje mandlový a olivový olej, včelí vosk, éterický olej ze sladkého pomeranče, pelargoniový éterický olej, myrhový éterický olej (který pleť regeneruje a osvěžuje). Celá tato olejíčková kombinace je blaho na unavenou pleť a na ucpané póry. Pleť čistí, osvěžuje, hydratuje... prostě všecko. 


Používat se radí tak, že se nanese na pleť a po pár minutách se setře vlhkou žínkou. Jenomže žínky jsem přestala používat asi když mi byly čtyři roky a dokázala jsem si už sama otřít vodu z očí rukama. Od té doby to doma nevedu (i když je to taky docela moderní věc mezi bjůty guru, nemyslíte?). Takže používám čistící krém tak, že ho nanesu na pleť a po pár minutkách smývám nějakým mejdlíčkem (teď používám třeba čistící pěnu od Weledy). Chvilku tak pleť mejdluju, dokud nemám pocit, že už je dostatečně odmaštěná. 


Sweet Orange Facial Cleanser neboli Čistící krém sladký pomeranč od Akamuti je přesně jedna z těch přírodních kosmetik, o kterých si na začátku říkám "tyjo, dělá to vůbec něco?", ale když vynechám byť pár dní, najednou vidím, co všechno to dělá. Tak především to opravdu čistí póry! Z toho jsem v ohromném šoku, protože mám pořád tak nějak zaryté, že vyčištění jde přeci jen mechanicky, jak nás to učí v reklamách a nejlépe slupováním. A přitom je pro pleť nejlepší, když se jí dodají všechny potřebné "nástroje" - olejíčky a výživa v podobě tohoto krému, a ona si pak poradí sama. Při pravidelném používání se mi dělá mnohem míň pupínků (nemám akné, ale čas od času mám pupínky ze stresu, čokolády, horka, PMS a celé téhle bandy), kolem nosíku mám víc póry zanešené a jsou mnohem čistější a neucpávají se. Na pleti to je vidět a jde ten rozdíl po dlouhodobém používání poznat. Čistící krém Akamuti je takový můj malý koupelnový kámoš, po kterém se mi začne hned stýskat, když se pravidelně nescházíme. Po tom, co jsem si na olejovou a mastnou strukturu zvykla, se na něj každý večer těším. Za mě je to jeden z letošních objevů a všema prstíkama u nohou a rukou hlasuju, že je super. 

Za čistící krém moc děkuji holkám z Ladybio, které mi ho poslali k vyzkoušení ♥


Co je nejpodivuhodnější kosmetika, kterou jste vyzkoušeli?



Komentáře

  1. Jeee tak teď si mě hodně navnadila! Nejenže značka zní velmi sympaticky, ale jestli opravdu takhle pomáhá, tak se na něj jdu hned podívat :)

    Praguetales

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojojo, opravdu jsem z toho byla paf, jak se mi líbí a jak mi tu pleť hezky přirozeně čistí, nebo podporuje, aby se čistila sama :)

      Vymazat
  2. Spíš si pamatuju Studio Kamarád a Studio Rosa - měla jsem hrozně ráda hlavně Mufa! To byl dobrý zmetek :-D

    Žínku myslíš klasickou "hubku", nebo takovou tu navlékací rukavici bez prstů? Nevím, jak jinak to popsat, ale rozumíme si, že jo? :-D Mám doma od DermArgan právě to druhé a je to velice šikovná věc. I se dobře vyplachuje a tak. Tím by balzám šel určitě dobře dolů. Akorát mě to napadlo až teď u tvého článku... Musím to vyzkoušet na ten čisticí balzám od 100% Pure! :o)

    A celkově na mě Akamuti krém dělá z tvé recenze velice dobrý dojem, Primadonnko! A jestli ještě ke všemu čistí póry? No sakryš, to zní fantasticky!

    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojojo, myslím takové to navlíkací na ruku, rukavici bez prstů :D Nějak mám v paměti ty z dětství, které drhly obličej a už taky zažily své. Dneska už asi budou jinde, tyhlety vymoženosti. A když říkáš, že je to dobré, tak o ní asi začnu vážně uvažovat.

      Čistící krémy mě teď ohromně zaujaly, když už vím, že to opravdu čistí. 100% Pure říkáš? Hmm... Pro ty mám taky slabost :D

      Vymazat
  3. Značku vůbec neznám, takže Ti velmi děkuji za představení nové značky. Krém vypadá velmi zajímavě, s takovým ještě žádné zkušenosti nemám. Věřím, že jeho vůně by mě určitě sedla. No nejraději bych si ho hned teď očichala :-D Ty jo, že bych si ho taky pořídila? Úplně jsi mě na něj nalákala.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem tě teda hezky přesvědčila :D Tak když pořídíš, určitě dej vědět, jak ti vyhovoval :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥