Přírodní pasty na zuby - je lepší Alterra, nebo Alverde?

Už spoustu let používám přírodní zubní pasty. Jedna z prvních, kterou jsem kdy vyzkoušela, byla Alverde mátová pasta na zuby 5 v 1. Kupuju ji opakovaně a jsem s ní spokojená. Akorátže v době psaní článku je ve spoustě obchodů vyprodaná, tak jen doufám, že ji jen nějak přikrášlují a brzy zase doplní. K ní si vždycky pro zajímavost koupím nějakou další - někdy přírodní (třeba Natura Siberica má super pasty), jindy nepřírodní, která si na ně ale hraje (třeba Vademecum). Pro tentokrát jsem sáhla po Zubní pastě bio máta od Alterra, kterou jsem ještě nikdy nezkoušela. Obě vypadají na první pohled podobně - obě jsou privátními značkami drogérií. Alverde vyrábí DMko, Alterru zase Rossmann. Obě jsou mátové. Ale je mezi nimi velký rozdíl.

Pokud jste s přírodní zubní pastou ještě nikdy nepřišly do styku, mohou vás překvapit dvě věci: 1. Tolik nepění a 2. nemá tak intenzivní chuť. Alespoň Alverde ne. Je potřeba si opět připomenout, že pěna nerovná se čistota a u čištění zubů je nejdůležitější mechanika (tedy kartáček a naše ruka). 
Když jsem Alverdí pastu na zuby vyzkoušela poprvé, měla jsem trochu šok. Její chuť je veeeeelmi jemná a oproti jiným pastám to je velký rozdíl. Já si na ni zvykla a teď jsou pro mě šoky ty ostatní pasty se silnou chutí. Pěnu dělá jemňoučkou (jako správný přírodní produkt), chuť má jemnou, lehce nasládlou a mátovou.
Pokud vás šokoval použitý obal na fotce, je to ze dvou důvodů - jednak pastu nemůžu sehnat a nechtělo se mi čekat jen proto, abych vyfotila nový produkt. Druhak mi to napověděla instagramová bjůty královna Martina Racko (můžete ji znát také z mého Projektu statečných žen), když jsme se potkaly na limče - budu parafrázovat, ale řekla to nějak takto: "Jen jim ukaž pomačkaný obal, jak vypadá ve skutečnosti". A o realitu nám tu samozřejmě taky hodně jde.

Pasta Alterra je jiná. Barvu má bílou, ale hlavně je slaná! Když jsem si s ní poprvé čistila zuby, vyděsilo mě to, protože chuť soli jsem opravdu nečekala a vlastně ani nechtěla. Jediné, na co ve složení občas koukám, je u šamponů a mýdel SLS (Sodium Lauryl Sulfate), podle čehož poznám, že to není přírodní produkt (ale neváhejte mě opravit, jestli to dělám blbě). A když u této pasty do složení mrkneme, vykoukne na nás maris sal, neboli jemná mořská sůl. Lehce mi připomněla slanou pastu od Weledy, kterou jsem ale testovala s vědomím toho, že bude slaná. Když to nečekáte, může to být nepříjemné.

Kromě soli pak v chuti registruju i trochu té máty, takže celkový dojem je trochu sladký, trochu mátový se špetkou soli. Není to tak hrozné ani tak slané, ale může to působit rušivě, pokud to nečekáte. Pěnivost má o krapítek větší než ta Alverdí.

To, co u past vždycky hodnotím, není chuť nebo jak čistí (protože to záleží na mně a na mém kartáčku, ne na pastě), ale hlavně to, jestli mi nedělají záněty dásní. Což byl jeden z důvodů, proč jsem přírodní pasty vůbec začala zkoušet. Alverde a Alterra jsou v tomto ohledu obě bezva. Nic mě nedráždí, obě můžu v pohodě používat každý den.

Suma sumárum - Alverde pro mě pořád vede, přestože je to pasta na zuby s nejjemnější příchutí, co jsem zatím vyzkoušela. Alterra je taky fajn, ale za slanost u mě má body dolů, protože je to důvod, proč ji potřebuji střídat s něčím jiným. Obě jsou ale fajn drogérkové pasty za supr cenu. Alverde používám roky rokoucí pravidelně, u Alterry ještě nevím - možná si s ním dám po vypotřebování pár měsíců pauzu, než si ji zase koupím.

Co vy a přírodní pasty na zuby? Zkoušeli jste tyto dvě?

Komentáře

  1. Slaná pasta! Ha! Píšu si a chci ji! :-) Já totiž slané pasty naopak miluju a třeba Parodontax (taková ta růžová hrubší slaná) je pro mě to neeeeej, co jsem v zubním pastovém regálu kdy našla :o) Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem zvědavá, co na ní jako milovník slaných past řekneš! :D Pro mě jsou takové rozporuplné, někdy mi rozdrážďují dásně, tak s nimi musím být opatrná.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥