Peeling do oka nepatří! (aneb historka o pitomosti)


Tahle příhoda se mi stala na podzim a doufám, že už se nikdy opakovat nebude. Miluju peelingy. A všechny lahvičky a tubičky od kosmetických přípravků na konci, kdy už tam zbývá jen špetička, rozstřihnu a pořádně vyškrábu všechny zbytky (člověk by se divil, kolik tam toho v rozích zůstává!). Oblíbila jsem si peelingy od Balei, vždycky mají nějakou limitovanou edici. Tentokrát jsem měla jablko - skořice a zbýval můj poslední oblíbený krok - rozstřihnout a vyškrábat. jenomže to bych nebyla já, aby se mi nepřihodila nějaká specialita. Takže se v klidu peelinguju, doluji poslední zbytky z rohů, když tu mi nějakým způsobem uklouznou prsty (asi) a cáknu si trochu peelingu do oka. A nastane peklo!

Víte, jak mají výrobky na sobě napsané, co dělat, když se vám dostanou do očí, a zda štípou, nebo ne? Nikdy jsem to u tohoto peelingu nekontrolovala, protože by mě ve snu nenapadlo, že to budu někdy potřebovat. A nezkoumala jsem to ani poté, abych si ověřila, zda přípravek pálí, a zda jsem postupovala správně.

Takže, situace byla následující: stála jsem namydlená ve sprše a cákla si do oka peeling, který příšerně, ale příšerně pálil (protože tam neměl co dělat!). Jsem fakt nešikovná, takže se mi do okna čas od času něco dostane, ale s peelingem to bylo moje poprvé. A co teď. Peeling je skvělý v tom, že obsahuje drobné kousky, kterými se odstraňuje stará kůže a vyhlazuje povrch. Když se vám ale tyhle částečky, které se samy nerozpustí, dostanou do oka... no, můžete domyslet sami. Takže jsem okamžitě začala proces vymývání oka, rychle jsem smyla zbytky mýdla a ven ze sprchy zachraňovat oko. Střídala jsem vodu a umělé slzy do očí s kapkami proti alergii (naštěstí mám tohodle doma spoustu), ale pořád jsem měla pocit, že mi něco zůstalo v oku. usilovným mrkáním (tomu nezabráníte) se mi oko poškrábalo a zarudlo. Zachovala jsem naštěstí (skoro) chladnou hlavu a postupně dostala z oka všechno pryč. Potom jsem si tam dala mastičku Ophthalmo-Framykoin, na oko dala kapesníky a zalepila si ho, aby zůstalo chvíli zavřené a neotevíralo se. Oči (a ústa a všechny "vnitřní" orgány) se naštěstí rychle hojí. Po několika hodinách už bylo oko v pořádku, mastičku jsem si dala ještě na noc a druhý den jsem o tomto incidentu ani nevěděla.

Proč o tom mluvím? Jedním z postupů, který jsem po zalepení oka udělala, bylo sednutí k internetu a vyhledávání zkušeností s nechtěným "peelingováním oka". A nemohla jsem najít vůbec nic. Kdybych si mohla přečíst něčí zkušenost s dobrým koncem, určitě bych byla klidnější (protože jsem dost hysterčila a nevěděla, jestli se hned vydat k očařce, nebo ne. Kdyby to nepřešlo do večera/druhého dne, tak samozřejmě k doktorce jdu!). 

Takže hlavně zachovat chladnou hlavu, oko pořádně vypláchnout a ošetřit, a pokud ani to nepomůže, tak alou na oční!

P.S.: Na kosmetiku Balea jinak nedám dopustit!


Stalo se vám někdy něco podobného? 
Jak byste se zachovali v mém případě?







Obrázek tady

Komentáře

  1. :))) Tak podobnou zkušenost nemám. Já bych asi sáhla na vatičky do uší a těmi bych se pokoušela zrnka peelingu dostat z oka. Fuj, to muselo bolet. Štípání je jedna věc, ale ty zrnka v oku, to musí být teda hrůza. Mně stačí, když mi někdy do oka spadne kousek oddrolené řasenky.

    OdpovědětVymazat
  2. Včera jsem si také při vší šikovnosti vetřel peeling do oka a jedno zrníčko zůstalo za víčkem a při každém mrknutí o sobě dávalo vědět. Mast ani kapky nezabraly, ale paní doktorka na oční ambulanci neměla mnoho práce ;-) Stačí jen šikovně převrátit oční víčko naruby a očistit, ale na to jsme doma neměli nervy.
    PS: peeling jsem dostal od manželky na problémy s pletí

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥