Olejování

Co si nejčastěji vozíte z dovolených? Pohledy? Sošky? Oblečení? Šminky? Já si nejčastěji vozím dvě věci - 1. knížky, nejlépe v jazyce dané země, které si pak sice neumím přečíst, ale ráda si jimi listuji (takže až někde potkáte holčičku, která čte knížku třeba v Uruguayštině, tak jsem to pravděpodobně já :D - chtěla jsem vybrat nějakou hooodně exotickou zemi a jazyk a trvalo asi pět minut poté, co jsem sem napsala tu Uruguay, než mi došlo, že se tam mluví Španělsky :D) a 2. oleje, protože je miluji prakticky do jakéhokoli jídla. Takže pokud někde v restauraci uvidíte holčičku, která si lije na salát půl litru oleje a její kamarádi na ní nevěřícně zírají, tak jsem to taky já.

Dneska je to takový ukazovací článek mých oblíbených nevšedních olejů, které při vaření používám.

Z Anglie jsem si přivezla pražený sezamový olej, který můžu s klidným srdcem vyhlásit jako potravinu roku (a života). Nic lepšího jsem nikdy neměla! Pokud jste milovníci olejů, sezamu, olejů ze semínek a všeho zdravého, tenhle olej vám určitě učaruje. Chutná jako pražené oříšky a je výborný do salátu. Dá se s ním péct, vařit a smažit, ale to mi přijde jako hrozná škoda a schovávám si ho opravdu jen na přímé papání do salátku. Koupila jsem si dva různé druhy, první ze Sainsburys a druhý z Waitrose.




Arganový olej je teď hrozně moderní věc, takže když jela kamarádka do Maroka, poprosila jsem jí, aby mi jako suvenýr přivezla právě nějaký čistý arganový olej (a koření, v Maroku rokoku, Turecku, Tunisku a podobných zemích mají úžasně chutná koření za zlomkovou cenu, jak tady. Pokud máte třeba rádi šafrán, tak se vypravte o letní dovolené i na trhy a nakupujte ve velkém :). Zpátky k tomu arganu. Mě osobně víc chutná olej sezamový, z arganového je mi někdy docela těžko. Protože je mi taky líto na něm smažit, nechávám ho do salátů a do zálivek, nebo třeba na vlasy. Arganový olej má takovou specifickou jakoby uzenou vůni, která mi moc nevoní.




Máte rádi oleje? Který je váš nej?


Komentáře

  1. Velmi hezky napsané. Oleje můžou být fajn, já kupuji jen ty klasické rostlinné, většinou řepkový nebo slunečnicový a moc si na ně nepotrpím. Snažím se dávat oleje co nejméně. Ale možná kdybych vyzkoušela podobné jaké máš ty, tak bych si je třeba taky oblíbila. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám doma mandlový olej, ale zatím jsem se nedokopala k tomu ho na ten ksichtík plácat.. :( :D

    http://wormake.blogspot.cz/2015/09/prvni-podzimni-liceni.html

    OdpovědětVymazat
  3. V obchodech vídám často sezamový, dýňový apod. zdravé oleje. Já používám oleje jen na vlasy a to olivový a kokosový. Z obou dvou se dá v klidu i vařit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Olivový jsem používala na vlasy taky, pak jsem přešla na kokosový a nedám na něj dopustit. Kokosový je vůbec nejlepší na všechno - dávám si ho na vlasy, na pleť, odličuji se s ním, jím ho, vařím s ním, čistím si s ním zuby... :D

      Vymazat
    2. Čistíš si s ním i zuby? :-o :-D Koukám, že kokosový olej používáš na všechno, musím si ho asi zajít taky koupit i přes stopku. :-D

      Vymazat
    3. Kokosový olej je jídlo, to se nepočítá do kosmetiky :D A opravdu si s ním čistím zuby, jako závěrečnou fázi, pomáhá mi proti zánětům dásní :)

      Vymazat
  4. Jé, já mám nejraději Norkový olej, ten používám na obličej a tělo :)
    Na jídlo mám moc ráda olivový, extra panenský.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Norkový neznám, musím se po něm mrknout, děkuju za tip :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥