Vincentka sirup s jitrocelem a mateřídouškou

Podzime, podzime, už zas nosíš deště, pěkně tě prosíme, počkej chvíli ještě.
Kam vkročíš, podzime, tam je plačtivý den, pěkně tě prosíme, počkej ještě týden...

Ve chvíli, co se překulí srpen a září, začíná pro mě nejhorší období v roce (podzim, zima a jaro :D). Začíná zima, lezavé studené počasí, mlhy, deště, žádné sluníčko a chřipky a nachlazení. Pro milovníky podzimu nemám pochopení (stejně jako oni nechápou mou zálibu třicítek a horkého slunce). Ráno jsou tři stupně, v říjnu je první sníh, umrzá mi nos, vysušují se ruce a vůbec nejsem šťastná z té zimy. Pořád dokola si opakuji tuhle dětskou říkanku, ale ani mé usilovné zpívání v duchu podzim nezastaví. Možná bych se zlobila o něco míň, kdybych měla lepší imunitu a s prvním studeným fouknutím nebývala nemocná. 

Letos začal podzim (na můj vkus) ohromně rychle. Doufala jsem, že se ochladí až v prosinci, ale bohužel :D A s prvními přízemními mrazíky na mě skočil i chřipkový bacil. Nejprve mi zaútočil na hlas. V říjnu se mi podařilo vyhrát soutěž s Vincentkou o Sirup s jitrocelem a mateřídouškou, který je od té doby mým společníkem v boji proti kašlání a bolavému krčku.


Minerální voda Vincentka patří ke stálé výbavě mé domácnosti, život si bez ní už neumím představit. Poprvé jsem se s ní setkala asi v deseti letech, kdy jsem se už několik týdnů po několika krabičkách antibiotik nemohla zbavit nějakého zlého streptokoka. Dobře si vzpomínám na svůj první doušek Vincentky. Bylo to totiž nadmíru traumatizující. Do té doby mi nikdo neřekl, že Vincentka je slaná! Postupně jsem si zvykla na její chuť a dneska si ji dávám s chutí. Ale i pro ty, kterým minerálka nechutná, existuje řešení, a to právě v tomto siroupku.


Sirup Vincentka je kombinací minerální vody, jitrocelového a mateřídouškového extraktu. Sirupy s jitrocelem proti kašli jsem už kdysi používala a mám s nimi jen dobrou zkušenost, jsou totiž slaďoučké jako med (o to víc pak člověka baví být nemocný). Vincentka Sirup s jitrocelem a mateřídouškou je slaďoučký jako celá louka letních kytiček. Při otevírání se ozve tiché "pšššš", podle kterého poznám, že lék opravdu obsahuje onu minerálku. 

Nejvíc mě překvapil efekt, který sirup měl. On je totiž nejen dobrý, ale i ohromně účinný! Už druhý den od užívání bolest v krku ustoupila a třetí den jsem mohla pomalu odhodit šátek a jít zpívat chorály. Většina podzimních bacilů mi sedne na hlasivky a ještě týdny zním jako Rose z Titaniku, když volá na Jacka... Vincentka sirup pomohl k rychlé rekonvalescenci mého hlasu a zastavení kašle. 


Nadšeně tleskám Vincentkovému sirupu. Účinky jsou skvělé, chutná jako přesladký med, bacili před ním utíkají a okamžitě bojuje proti otravnému kašli.

Jaké jsou vaše tipy a triky při nachlazení?


Komentáře