Interbeauty Prague 2016

Když mi v mailu přistála pozvánka od eshopu Zdraví-Krása.cz na pražský veletrh krásy Interbeauty Prague 2016, zajásala jsem a vysnila si nejlepší den svého života, kdy budu obklopena samými lákadly a nebudu vědět kam dřív chodit s otevřenou peněženkou a plnou kreditní kartou. Mé sny se s realitou potkávají snad jen ve chvíli, kdy po celém dni pobíhání ulehám do postele, která je opravdu taková, jakou jsem si vysnila. Jinak nikdy. Především mé sny o nabité peněžence a platinové kartě jsou poměrně vzdálené, takže jsem už předem sváděla vnitřní boj o výši limitní částky, kterou můžu utratit. Můj vnitřní dialog "Kup si všechno!" střídaný skeptickým "Ale co pak budeš jíst?" - "Vždyť mám ještě tři stravenky!" vyhrál skeptický hlas a pocit, že už musím být dospělá, když se umím sama se sebou domluvit. 


Jako posilu jsem si s sebou vzala kamarádku (DÍKY KAMARÁDKO! Bez tebe bych to nezvládla ♥), foťák a začínající bolest v krku, to aby nebyl život tak jednoduchý. Veletrh probíhal dva dny, pátek a sobotu 22. - 23.4. 2016. Vyrazila jsem v pátek po práci (ať to mám rychle z krku). Jsem tvor velice společenský, ale co se veletrhů týče, necítím se jako návštěvník ve vlastní kůži. Řeknu vám, že tento týden byl jeden z nejbláznivějších, které jsem letos měla. V práci jsme měli dvě akce, byla jsem na koncertu, moc jsem toho nenaspala a od půlky týdne se hlásila nějaká NEMOC, která sama nevěděla, co z ní vlastně bude. Kdybych do návštěvy Interbeauty nezatáhla víc lidí, tak se asi nezúčastním a jdu si rovnou lehnout.


Veletrh je pro mě vesmír nepochopitelný. Čas od času se akcí účastníme i v rámci firemních prezentací, chodíme okukovat i jiné veletrhy (před veletrhem krásy jsem se tak pracovně stavila ještě na Náplavce) a má očekávání, že se budou všichni ke mě chovat tak, jako já k nim, se nikdy nenaplní. Chci být totiž lovena a přemlouvána. Neříkejte mi, že tohle není typická ženská vlastnost. Chci, aby ke mě nadšení vystavovatelé přicházeli, ukazovali mi své produkty a přemlouvali mě, ať si koupím jejich vanilkový peeling za sedum stovek. Protože když už jsem na veletrhu, tak jsem velice lehká kořist. Jenomže to tak vůbec nebylo. Naopak, skoro jsem musela přemlouvat vystavovatele já, aby mi něco o té své mastičce řekli. Ale vezmeme to popořádku.


Primadonnka nemá ráda veletrhy. Nevím, čím to je, ale jakmile se ocitnu v hale, kde je spousta stánků a lidí, začnu panikařit a jsem nervózní. Nejradši bych se sebrala rovnou u vchodu a utekla. Když se po prvních deseti minutách oklepu, už je to trochu lepší. Pak ale zase zjistím, že mě vůbec nic z veletrhu nezajímá a musím se přemlouvat, abych se šla podívat alespoň někam. Zpomalím a začnu se dívat ke stánkům a v tu chvíli očekávám, že mě začne někdo oslovovat, bude mě chtít zdarma líčit, česat a dávat mi vzorečky. Nu, ne. Pak začínám být zpruzená, že o mě nikdo neusiluje, zpochybňuji (někdy nahlas) jejich marketingové strategie a hledám únikový východ v případě nárůstu paniky. Jsem prostě ideální návštěvník veletrhu. 

Když jsem se trochu osmělila a kamarádka navrhla "Necháme se někde namalovat a učesat?" snažila jsem se překonat svou stoupající hrůzu a šly jsme vyhlížet někoho se štětcem a malovátky. Nechaly jsme si namalovat obočí podle šablonky ("Když jsem šla já, musíš jít taky!") a dál korzovaly Pražským Výstavištěm v Holešovicích. Jediná akční paní, která nás odchytila, byla ze stánku Mary Kay ("Slečny, nechcete namalovat?" My "Jooo", paní "Bude to za sto korun", my "neee"). V jezírku mé zoufalosti se ale vynořil leknín klidu v podobě Havlíkovy přírodní apoteky.


Dlouho dlouho pokukuju po všem, co v Havlíkově apotece mají, a těšila jsem se, až je potkám naživo a nechám se přesvědčit o tom, co je pro mě nejlepší. Samozřejmě, že jsem si něco odnesla! O tom ale zase příště, do dnešního zoufalého článku se nadšené ódy přeci nehodí. 


S taštičkou v ruce a poučena o všem kytičkovém jsem se hned cítila mnohem líp. "Můžu si to tu u vás vyfotit?" ptala jsem se. Paní se smála a říkala, že tu nejsou nijak tajně a samozřejmě, že můžu. Všimněte si hlavně té umělecky zaostřené květiny vpředu na další fotce, což byl rozhodně účel! 


Při procházení těmi úzkými výstavními uličkami se ve mě střídaly pocity "všichni stranou, jde bloggerka" s opačným "hlavně, ať nikdo nepozná, že jsem bloggerka". Z toho druhého důvodu se mi nechtělo ani nic fotit, aby si o mě náhodou někdo nepomyslel, že nedejbože miluju kosmetiku (když už tam jdu rozcuchaná s rozmazanou řasenkou, ale krásně upraveným obočím). Překvapilo mě trochu i složení vystavovatelů. Čekala jsem víc pečující a dekorativní kosmetiky, z mého pohledu vládly laky na nehty. Být lakový nadšenec, tak jásám, ale protože sotva zvládám nehet nalakovat bezbarvým lakem, aniž bych si při tom slepila všechny prsty k sobě, tak mě všechny ty třpytky a gely nechávaly poměrně chladnou.


Jak bych páteční výlet na Interbeauty Prague 2016 hodnotila? Vůbec nevím! Nemám z toho špatný pocit, překonala jsem své úzkosti z veletrhů (teda asi tak na hodinu) a odnesla si produkty z Havlíkovy přírodní apotéky, do kterých jsem se okamžitě zamilovala. Taky jsem si nabrala spoustu letáčků, protože jsem myslela, že když takto vkročím na území znuděných vystavovatelů, budu oslovena. Tato taktika se neosvědčila. Mé přesně cílené otázky ("To je přírodní kosmetika? Co máte za výrobky? Máte cukrový peeling"?) se taky nesetkaly s přílišným nadšením. Krom letáčků jsem si odnesla celkem TŘI vzorečky, což mě překvapilo asi nejvíc, protože já být kosmetikou, tak po návštěvnících vzorečky a letáčky házím ve velkém. Má představa, jak pak budu ve vzorečcích plavat jako Kačer Skrblík, se taky nenaplnila. Myslím, že do příštího roku své trauma zapomenu, zase někam vyrazím a budu se cítit hloupě, že si dovoluji obtěžovat chudáčky vystavovatele během jejich pracovní doby.


Co vy a veletrhy? Chodíte? 
Byli jste na Interbeauty? 



Komentáře

  1. Nechodím, nějak mě to neláká, v Brně pokud vím žádné pořádné kosmetické veletrhy nejsou...

    OdpovědětVymazat
  2. Já letos nešla, včera jsem to nestíhala a dnes jsem to vzdala. :-) určitě sis to pěkně užila :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tentokrát mi to nevyšlo, ale příště určitě vyrazím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já na tyto veletrhy nechodím, protože je mám většinou daleko od bydliště, ale dívat se na znuděné vystavovatele fakt nepotřebuji. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsi mi vnukla nápad - Příště se zaměřím speciálně na ty vystavovatele :D

      Vymazat
  5. Na takomto veľtrhu som ešte nebola, lebo ich mám väčšinou dosť ďaleko. Ale niekedy by som sa pozrela rada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě někdy na nějaký vyraž, je to zajímavý zážitek :)

      Vymazat
  6. Na veletrhu jsem taky byla a v něčem s tebou souhlasím. Každopádně u některých stánků mě až otravovala, když za mnou vystavovatel pořád chodil. Mimochodem, viděla si ty chlapíky u Soaphoria? Ti byli celkem sexy :D

    Interbeauty Prague

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neviděla! Až doma jsem zjistila, že tam Soaphoria vůbec měla stánek! Obešla jsem to všechno několikrát a vůbec je nenašla :D Kde byli?

      Vymazat
    2. Tak to je škoda :D Hele oni byli kousek od Havlíka.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥