Borotalco: Proti pocení a bez hliníku!

Zdroj
Pamatujete, jak před nějakou dobou zaplavily blogy recenze o deodorantech Borotalco? Jakožto člověka postiženého pocením (což je vlastnost, která je v běžném světě pořád ještě trochu tabu) mě každá pozitivní zpráva o nějakém účinném protipotícím přípravku zaujme. Letěla jsem hned do drogérky očuchávat a osahávat tyto italské deodoranty. Nakonec jsem se rozhodla ještě chvilku počkat, až vlna článků zmizí a vyzkoušet je o něco později. Dobře jsem udělala, protože se objevila řada Borotalco Pure, která neobsahuje hliníkové soli. 

Deodorant Borotalco spatřil světlo světa už roku 1878 v italské Florencii, kde v malé lékárně objevil anglický lékárník Henry Roberts formuli Borotalcum, která se v podobě bílého tělového pudru brzy dostala mezi italskou populaci. V Itálii je horko, tak mě ani nepřekvapuje, že má tento antiperspirant bez hliníku takovou tradici. V 90. letech se postupně objevila celá řada produktů a dnes jsou k dostání mimo deodorantů také sprchové gely a samozřejmě i tradiční pudr. 

Nová řada Pure slibuje antiperspirantní účinek až po dobu 48 hodin. Mě na ní nejvíc zaujalo především to, že se Hliník odstěhoval do Humpolce, neboli to, že ho antiperspiranty neobsahují vůbec. Zkoušeli jste někdy shánět antiperspirant bez hliníkových solí? Je to práce tuze těžká a až doteď jsem snad o žádném takovém neslyšela.

O deodorantech Borotalco jsem se dočetla také to, že krásně voní. Vůni si představuji jako jemně pudrovou, nasládlou, příjemnou a hlavně unisex. Během předchozích let jsem vyzkoušela kvanta různých antiperspirantů, někdy namátkově podle toho, co zrovna upoutalo mou pozornost v drogérce, nebo podle recenzí a doporučení. Abych se ale pravidelně vracela k jednomu antiperspirantu, to říct nemůžu. Čas od času ale zavítám do pánské sekce a vezmu si nějaký deodorant "určený pouze pro mužné muže" (a pak předstírám, že ho kupuji pro přítele, i když se mě na to nikdo neptá). Vítám proto univerzální produkty, které mi nevnucují vůně rozkvetlých luk a mužům nevtírají sílu rozzuřeného medvěda. Prostě hezky a jednoduše čistá vůně, jednoduchý a designový obal a tradicí prověřený účinek.

Dnešní vědecký článek je tímto u konce a nezbývá nic jiného, než se s Borotalcem seznámit osobně. Bez hliníku je celá řada Pure a taky tuhý deodorant Invisible. Na výběr tak mám celou škálu - sprej, kuličku i tuhý deodorant. Co myslíte, mám řadu Pure vyzkoušet? Který antiperspirant byste na mě chtěli otestovat? 


Máte s deodoranty Borotalco zkušenost?



Komentáře

  1. O Borotalcu už jse četla mnoho recenzí a většina z nich byla kladná. Také nad koupí produktů uvažuji, ale mé zásoby antiperspirantů mi to prozatím nedovolují. :)

    OdpovědětVymazat
  2. O značce jsem slyšela, ale žádnou recenzi jsem, myslím, ještě nečetla. Každopádně já se snažím používat už jen přírodní deodoranty.. Dříve mi přišlo, že jsem se taky dost potila a používala jsem klasické antiperspiranty a někdy ani to nestačilo. Od doby, co používám ty přírodní (rok a půl) se potím mnohem méně. Když jsem začínala, hrozně jsem se bála, protože spoustu lidí psalo, že přírodní deodorant je málo účinný, výdrž je jen pár hodin apod. Je pravda, že některé mi stačily jen na běžný den a třeba do fitka jsem je používat nemohla. Ale ted už v pohodě používám pořád jen ty přírodní, a to cvíčím fakt hodně, navíc cardio :). Klasický deodorant bych si už nekoupila

    OdpovědětVymazat
  3. Tiež si na túto značku brúsim zuby, budem zvedavá na tvoj názor :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥