Med + kokos = 100% šampon od 100% Pure


Občas se do něčeho zblázním a fanaticky se užírám tím, že se na to něco pravidelně koukám a toužím to mít doma. Takhle jsem se ani nevímproč zbláznila do značky přírodní kosmetiky 100% Pure. Na jejich eshopu jsem strávila snad měsíc v kuse (kdyby se ty hodiny přepočetly) a vymýšlela, co bych tak vyzkoušela, co by mi nejvíc sedělo, co bych ale fakt hrozně nutně potřebovala. Vymýšlela jsem tak moc, až jsem vždycky odcházela s prázdným košíkem. Pak se všechny osudy a zázraky světa spojily dohromady a tahle značka se objevila v sortimentu mého zamilovaného eshopu s kosmetikou Krásná každý den. Mé slintání se proto přesunulo tam. Takhle jsem si vyslintala řasenku a dneska vám něco popovídám o Šamponu Med a kokos. A aby bylo jasno, za všechnu mojí posedlost může pravděpodobně stejně Bebe, u které jsem jak o šamponu, tak o řasenkách četla. Naštěstí to dobře dopadlo a nemusela jsem se uchylovat k zoufalému řešení, tedy že vlezu Bebe do koupelny, tajně si namydlím hlavu, zmaluju se řasenkou a se šíleným smíchem proběhnu třikrát obývákem a přes plot ven. Z toho plyne ponaučení i pro vás, mé milé spolublogerky, radši na blog nedávejte moc chutné recenze, jinak se vám může stát, že se brzy potkáme u vás doma :D 


Tak tedy, o co tu vlastně jde? Vezmeme to všechno hezky od začátku. Kdo si ještě nikdy nic z eshopu Krásná každý den neobjednal, ten taky nikdy nedostal ručně zabalený balíček s poděkováním, které paní Míša osobně podepisuje. Šampon sám jako takový byl zabalený ještě v plastovém obalu, který jsem po sloupnutí vyhodila do tříděného odpadu, samozřejmě. Třídění odpadu mi přijde po těch letech, "co to u nás začalo", jako absolutní přirozenost. Když už používám šetrnou přírodní kosmetiku, hanbou bych se propadla, kdybych se k tomu nesnažila přidat i šetrný způsob života. Proto se u mě v kabelce objevila skleněná lahev na pití (a ne, žádná drahá vystajlovaná - koupila jsem si smoothie a březovou vodu v DMku, které se prodávají ve skleněných lahvích, a po dopití ji dál používám). To jen taková ekologická vsuvka a malinký lifehack.


Když jsem šampony na eshopu prohlížela, tak jsem se tak nějak spletla a poprosila Míšu o větší balení (protože jsem přehlédla, že se dělají i menší). Tohle moje má ale obrovský bonus - pumpičku! Menší balení je takové to tubičkové a má 236 ml, větší má lahvičku s pumpičkou a 390 ml. Malé stojí 515 korunek a velké 670,-. Svým počítáním (a někdy i počínáním) si nejsem vždycky úplně jistá, ale jak tak na to koukám, velké balení se určitě vyplatí. Zvykla jsem si, že přírodní šampony stojí víc peněz. Za stálice v koupelně se může považovat Urtekram a Natura Sibera, k nim se přidávají kámoši na testování a sem tam nějaké Alverde, když mi v DMku ujede ruka při nakupování.


Víte, jak šampon voní? Dokonale! Jako nějaká kokosová sladkost. Nejvíc mi připomíná zmrzlinu Eskymo nebo Bounty. Představte si, že zalijete kokos mlékem a medem, povaříte a vznikne vám jemná sladká vůně, kterou byste chtěli baštit každý den. To mě na tomhle šamponu překvapilo a zároveň i baví, není to chemický kokos, není to ale ani ten opravdický kokosový olej. Je to prostě úplně nová sladká vůně, takže pokud používáte více kokosových produktů najednou, neomrzí se vám. 


Kokosáčkovo medový šampon říká, že nám pomůže s regenerací suchých a poškozených vlasů. Hydratuje, regeneruje a hloubkově vyživuje. Dostávám se se svými vlasy do další průzkumné fáze. Zatím jsem se řekněme dva a půl roku (to to letí) pokoušela o to, abych si nemusela mýt vlasy každý den. Teď to dávají ob den s přehledem, někdy za menší pomoci suchých šamponů dokonce ob dva dny. Jenomže, hlava mě po umytí ve vlnách nepřestává svědit. A to ani nemluvím o konečcích, které se prostě třepí s radostí dál. Oficiálně proto zahajuji další fázi - ať mě ta kebule nesvědí!


Když jsem tento šampon začala před třemi měsíci používat, měla jsem z něj střídavé záchvaty nadšení a nedůvěry. Proč jsem byla nadšená? Protože krásně myje, krásně voní a neskutečně pění! Jsem z té pěnivosti v šoku. Na první umytí používám cca jedno a půl pumpnutí (jedno plné pumpnutí mi dá zhruba velikost mandle, je to velice šetrná pumpička, to se musí nechat). Na druhé umytí stačí tak půl až tři čtvrtě pumpnutí. Pění to jak blázen! I přes to, že šampon neobsahuje chemické látky a je veganský, bezlepkový, bezlaktózový, podporuje charitativní organizace, má rád pejsky a nenakupuje zbytečně moc oblečení. Prostě skvělý přírodní šampon.  

Ale zmínila jsem nedůvěru. Druhý den po umytí mě k večeru začala strašně svědit hlava, ale neskutečně. Tak moc, že jsem vzdala boj "myju jednou za tři dny" a umývala častěji, jinak bych si seškrábala lebku. Začala jsem si se šamponem hrát už v prosinci a první týdny plakala nepochopením. Nemohla jsem se smířit s tím, že by šampon, po kterém jsem tak dlouho toužila, dělal takovéhle věci. Plakala jsem trochu i v lednu a sem tam ho prostřídala s jiným šamponem. Z 80% jsem ale používala na mytí jen tenhle. A teď, po třetím měsíci, najednou nic. Uvědomila jsem si to teprve minulý týden, jako když zvednete hlavu od knížky, do které jste se začetli, a zjistíte, že vám už půl hodiny nehraje rádio. Prostě najednou nic! Ani malé zasvědění. To mě přivedlo na myšlenku, že hlava prostě prochází určitými fázemi a musí si zvykat na nové kosmetiky. Loni na podzim jsem měla to samé, hlava mě začala svědit, víc mi padaly vlasy, děsila jsem se, že umírám na globální oteplování. A najednou ze dne na den to všechno přestalo, stejně jako tentokrát.


Víte, co je na tom všem ale úplně nejlepší? Po třech měsících pravidelného používání ubylo ze šamponu strašně málo. Hladinka šamponu neklesla ještě ani na hranici kokosu na přebalu (chápete, že?). Počítám, že s ním vystačím do konce léta, možná ještě dýl. 

Co mi z toho všeho vyplývá? Myslím, že na začátek je lepší zkoušet menší balení, radši pro jistotu, abychom nebyli zavaleni množstvím kosmetiky, kterou si nakonec třeba nezamilujeme. Vlasy, tělo, duše a všechno si musí na novou kosmetiku zvyknout, proto, když ji testujeme, je potřeba ji používat pravidelně. Pokožka a celý člověk prochází během roku různými fázemi, se kterými se musíme naučit žít a počítat s nimi. Přes zimu mi víc padají vlasy a svědí hlava, na jaře to bude třeba zase něco jiného.

Závěrem ale musím říct, že jsem se šamponem moc spokojená a když už teď vím, že jsme si na sebe zvykli, umývám hlavu s radostí, nestresuji se tím, jestli mě nezačne náhodou zase svědit, a můžu se zaměřit na řešení nějakého dalšího problému. Třeba těch roztřepených konečků.

Co děláte, když vás svědí hlava?
Třepí se vám konečky? Jakou léčbu pro ně používáte?



Komentáře

  1. To s tou skleněnou flaškou je skvělý nápad ale třeba já sháním něco co by se mi hodilo na cesty i na každý den a sklo je tak trošku nepraktické. Mě ze šamponu snad nikdy hlava nesvědila, spíš třeba se mi párkrát stalo, že se mi na hlavě začalo tvořit akné po některým produktu. Se svěděním ani s lupy nemám zkušenost. Zato roztřepené konečky mě kdysi velmi trápili ale momentálně na tom nejsou tak špatně. Pomohla mi nejvíce absence tepelné úpravy, ani fén nepoužívám a masky z ingrediencí co dům dal. Jednou to je žloutková maska, podruhé olejová(olivový, kokosový), sem tam si udělám kávovou masku, která je hodně dobrá. Tělo si určitě musí zvykat i na přírodní produkty, přeci jenom každá bylinka či složka má jiná specifika. Kokosové aroma miluji a jen tak se mi neomrzí.

    Terezah-style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč myslíš, že je sklo nepraktické? Že se pronese? To jo, taky jsem se mu kvůli tomu docela bránila, ale teď už jsem si na ty svoje menší lahvičky zvykla. Navíc je fajn, že na spoustě místech si můžeš vodu prostě dotočit z kohoutku :) Takže žádné výmluvy :D Uvidíme s těmi konečky, možná, že jsou jen málo vyživované. Nu, uvidíme :D

      Vymazat
  2. Máš jediné štěstí, drahá Primadonnko, že spávám se špuntíky v uších, jinak bych si na tebe u koupelny počíhala! :-D Už jsem si začínala myslet, že mi na kosmetiku tajně chodí chlap s kočičem dohromady, když mi některé věci začaly rychle mizet! :-D

    Na třídění odpadu jsem naučila i drahou polovičku a někdy vypadá, že ho pomalu i fyzicky bolí, když musí vyhodit plast někde venku do normálního koše :-DD Ale jakmile si z toho člověk vypěstuje automatický zvyk, holt se nedá jinak :-)

    Přijde mi zajímavé postupné zvykání na šampon. Nemůžu si uvědomit, jestli jsem se s něčím podobným u vlasovky setkala. S experimentování v množství jo, s (ne)barvením taky, ale že by si vlasy potřebovaly zvyknout na šampon? To si musím zapamatovat, kdyby se mi to někdy přihodilo!

    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D :D Zajímavé je, že nejdřív vždycky mizí ty věci, které jsem si nejvíc oblíbila. Taky se ti to stává?

      Už mám takový tik, že vyndávám z koše třeba kelímky od jogurtů, když je tam někdo (ten někdo bývá většinou mužského rodu) omylem vyhodí. A zvyk je to moc hezký, už si to bez něj ani neumím představit.

      Zkoušela jsi Weleďácké šampony? Na ně je třeba potřeba si zvyknout, mi se to teda nikdy nepodařilo. Ale klidně je taky možné, že mám prostě jen divnou hlavu a vlasy :D

      Vymazat
    2. Jop, taky! A pak se všichni tváří hrozně nenápadně že jako "my nic, to samo" :-D

      Fakt? Dělávám to taky a už jsem si začala připadat divně... Super, že je nás víc! :-)

      Zkoušela a výsledek byly takové vrzací a trochu hrubší vlasy. Mě to nevadilo a přišlo mi to ok, ale umím si představit, že si na to někdo nezvykne :-)

      Bebe

      Vymazat
    3. Jojo, přesně :D My nic, to samo :D

      Čím víc nás bude, tím lépe. Včera jsem si lámala hlavu nad tím, kam vlastně patří třeba guma. Mým rájem by byl park plný různých kontejnerů na všechno (samozřejmě ale by měl být přístupný jen "hodným" lidem, kteří se prokážou tříděným odpadem a odejdou s prázdnou :D

      Měla jsi vrzavé vlasy? Ty moje byly naopak takové umaštěné :-O Zajímavé, na každého ta kosmetika opravdu působí jinak :)

      Vymazat
  3. Me proti svedeni pokozky hlavy vyborne pomahaji oleje od renovality. Dam je na pokozku hlavy pred mytim a pak oplachnu a samponuji jak jsem zvykla. A pokozka pak uz nesvedi :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥