Letní veselé balzámky na rty s obalem se semínky


Čím víc kosmetiky jsem vyzkoušela, tím zmatenější jsem z nové. Svoje zážitky s kosmetikou dělím na tři druhy:
1. Jupí, to je skvělé, vyhazuju všechno ostatní a už chci navždycky jen tohle.
2. Fuuuj, tak to se nehodí snad ani na nohy.
3. Moment, dejte mi chvilku. Musím přemýšlet.

První zážitek zatím značně převažuje. Naučila jsem se kupovat takovou kosmetiku, kterou opravdu budu používat. Ne jen, že má hezkou lahvičku. Druhý se mi taky občas stane a obsahuje nejčastěji zástupce deodorantů a balzámů na rty. Třetí kategorie se mi v životě taky občas objeví a i když produkt používám měsíce, stejně pořád nevím, jaký je. Pravděpodobně proto, že nic nedělá.

Proč začínám dnešní recenzi takhle? Protože jsem si už dlouho chtěla svůj seznam napsat :D A taky proto, že balzámky Beauty Made Easy zkoumám už od května a potřebovala jsem si na ně udělat pořádný názor. Existuje ještě totiž čtvrtá kategorie kosmetiky - nejdřív mi přijde hrozná, ale pak udeří nějaké jiné počasí nebo jiné podmínky a z hrůzy se najednou stane ta nejcennější věc na světě. Zatím tak pro mě fungoval třeba balzám na rty od Weledy Everon nebo SkinFood, jehož smysl ve svém životě jsem našla až letos. U balzámků Beauty Made Easy to ale bylo jinak. Nejdřív mi přišly skvělé, pak chvilku nefungovaly, pak byly zase skvělé. A záviselo to na počasí. Jakto? Čtěte dál :)

Balzámky Philosophia Botanica od značky Beauty Made Easy jsem dostala na testování z eshopu s přírodní kosmetikou Pinky Pinky, kteří viděli na Instagramu můj komentář, že jsem hrdý balzámový závislák a poslali mi na testování čtyři voňavé balzámy na rty. Dneska si je představíme všechny čtyři, uděláme si malé srovnání a řekneme si, jak důležitá je trpělivost.


Beauty Made Easy je dánská značka přírodní kosmetiky, kterou v roce 2014 založila maminka se svou dcerou. Jejich hlavní cílovou skupinou byly teenagerky, pro které chtěly vytvořit něco veselého a hravého, co si můžou dát do kapsy, vzít do kabelky a co jim rozzáří úsměv. Protože jak říkají, "Sweet lips with the smile will always win over harsh words", neboli v překladu "milé rty s úsměvem vítězí nad zlými slovy". Co se kolekce balzámků Philosophia Botanica týče, tak už na první pohled se mi rozzářil úsměv, když jsem ty krásné kytičkové krabičky viděla. A víte, co ještě? Papírový obal obsahuje semínka lučních květů, takže ho můžete zasadit, zalévat a pozorovat, jak vám rostou kytičky. K tomuhle kroku jsem se ještě nerozhoupala, asi ho nechám na příští jaro. Balzámky taky obsahují 99% přírodních složek a jsou veganské.


Dostala jsem je ve čtyřech variantách - Super Goji, Choco Coffee, Creamy Walnut, Milk Shake. Už podle názvu zní hezky šťavnatě, že? Tipnete si jen tak podle názvu, který je můj nejoblíbenější?

Na začátek, než se vrhneme na jednotlivé balzámky, bych rovnou chtěla říct takové malé srovnání a společné znaky. Samozřejmě, že jsem jako první balzámky očuchala, pak teprve nanesla na rty. Dělám to tak se všema kosmetikama. Taky jsem si zkusila odhadnout, který asi tak bude můj favorit a které naopak nebudu chtít vůbec. Nu, dopadlo to ale úplně jinak.

Usoudila jsem během testování několik důležitých věcí. Tohle jsou letní balzámky, jako dělané na letošní léto, kdy je horko a já se potřebuju spíš osvěžit než příliš vyživovat. Rty nemám tak suché, jako třeba přes zimu, potřebu po balzámech skoro vůbec necítím (což je teda i proto, že jsem přestala nosit rtěnky a voilá, rty jsou zdravé a nevysušené). Když se před pár týdny ochladilo, ale bylo sucho, tak balzámkům jakoby oslábla účinnost a k hydratování mých rtů nestačily. Během tepla ale osvěžují a chrání výborně. Z toho vyplývá jedna důležitá věc - sedět budou všem, kdo mají rádi lehké a jemné balzámy na rty, balzámky třeba moc často nepoužívají a chtějí je jen občas třeba na noc. Myslím, že v tomhle úplně přesně naplňují své poslaní.

Co mají ještě společného? Strukturu, takovou jakoby jemně peelingovou, která se postupně rozpouští na rtech. Určitě to bude něco ve složení, které sama vyluštit neumím. Tipla bych ale, že by to mohl být vosk nebo máslíčko. Balzámky obsahují mandlový, arganový a jojobový olej, bambucké a kakaové máslo, extrakt z kustovnice čínské a Aloe Vera a nálož rostlinných vosků - kandelilový, karnaubský a rýžový.


Jako první jsem začala zkoušet balzámek Super Goji, neboli kustovnice čínská. Mám s kustovnicí spíš nepříjemnou zkušenost, ona mi totiž vůbec nechutná. Občas se mi doma objeví, protože se jedná o jedno ze superfoods, ale má na mě takovou moc podezřelou chuť. Proto jsem si říkala, že to vezmu od "nejmíň" oblíbeného. Jaká hlupačka jsem ale byla, protože teď mám goji balzám už z půlky vypotřebovaný. Co je na něm odlišného od ostatních je to, že jemně tónuje rty do červené, což je docela příjemné. Ani si nemusíte dávat pozor, není to žádná výrazná barva, takže to zvládnete v klidu i bez zrcátka. Voní tak hezky jemně, nasládle. A obsahuje ty hrubé částečky, které rty masírují, peelingují a prokrvují jako bonus.


Po příjemném zážitku jsem hned sáhla pro Choco Coffee, o kterém jsem si myslela, že bude můj nejoblíbenější miláček. Voní nádherně sladce po čokoládě s jemným nádechem čerstvě umleté kávy. A taky tónuje, tady už si ale dejte pozor na zrcátko, ať nemáte špinavou pusinku. Není to žádná rtěnka, to zas ne, ale občas jsem si letmé šmouhy nad rty všimla. Má stejnou strukturu jako Goji, tedy lehký balzámek s hrubými částečkami. Ale pozor, mým nejoblíbenějším se nestal.


Přiznám se, že na Milk Shake jsem se těšila ještě míň než na Goji. Ten totiž může dopadnout jakkoli. Může to být krásná vůně vanilkové zmrzliny, nebo nechutná směs tutti frutti. A dopadl tak, že se mi tuze zalíbil, mám ho na pracovním stole a sahám po něm prakticky pořád. Goji mám zase na nočním stolku. Trochu jsem ale bojovala s výčitky svědomí, že otevírám čtyři balzámky najednou :D Milk Shake mi nejvíc připomíná piňakoládu, je jemný se stejnou lehkou strukturou jako dva jeho bráškové výše. Stejně tak hezky masíruje rty. Milk Shake oproti kafíčkovému a goji nebarví.


Poslední v recenzování a poslední ve zkoušení je Creamy Walnut, krémový vlašský oříšek. Ten byl s Choco Coffee v mých první favoritech a celou soutěž balzámků vyhrál. Má krásnou oříškovou vůni a jako jediný taky jinou strukturu, která je pořád jemná, ale jakoby krémovější, celistvější a bez hrubých částeček. Nebarví a mě si získal tou bohatou, sladkou a krémovou oříškovou vůní.


Co říkáte na balzámky? Který byste si vybrali? Kdybych měla všechno shrnout na závěr, řekla bych asi to, že s těmito balzámky získáte ještě kytičkový bonus navíc, uděláte si radost a hrozně rádi na ně budete koukat. Všechny čtyři používám a všechny čtyři mám ráda (jen ten oříškový mám trochu radši a šetřím si ho). Zkoušela jsem je tři měsíce a seděly krásně, krom chladných dní. Jsem zvědavá, jak mi s nimi bude na podzim, v zimě a na jaře, protože mi určitě ještě dlouho vydrží. Znáte je? Kdo je používá, jakou s nimi máte celoroční zkušenost? Dejte mi vědět do komentářů :)

Moc děkuji Pinky Pinky za krásné a barevné balzámy na rty ♥

P.S.: A co ta trpělivost? Nu, zjistila jsem totiž, že u přírodní kosmetiky nemůžu dělat závěry během prvního dne. Opravdu se vyplatí počkat. Když mi něco nesedí, odložím a vyzkouším jindy za jiných podmínek. Stejně, jako se mění počasí, mění se i moje tělíčko a jeho požadavky. Určitě jste si sami zažili, že jste kdysi používali nějaký produkt, ale dneska už vám nesedí, nebo naopak. Prostě to tak je. Moje rada tedy zní vytrvat, pokorně zkoušet a pokud je to opravdová hrůza, se kterou nemůžete žít, pošlete ji o dům dál. Protože to, co nesedí vám, může krásně vyhovovat někomu jinému :)



Komentáře

  1. Takové balzámky na rty jsem ještě nezkoušela. Ale dlouho mě láká zkusit nějaký přírodní balzám, tak možná sáhnu po nějaké vůni tohoto :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přírodní balzámky jsou krásná věc. Jestli tě lákají, tak určitě vyzkoušej. Na trhu je jich tolik, že si určitě svého oblíbence brzy najdeš :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥