Maminčiny dýňové placičky s kořením Sonnentor


Ráda vařím. Ale ne vždycky se mi chce. Někdy se mi dokonce nechce vůbec. Nechce se mi třeba proto, že pracuju, ale najednou dostanu hlad, nemám nic uvařeno a než bych to všechno připravila, bude hoďka pryč, tak si radši ukrojím kus chleba. A za hoďku mám zase hlad, ale nemám nic uvařeno... Jako velká holčička už nebydlím u maminky a u tatínka, ale protože jsem zlobila a na všechny maminčiny dobře mířené rady a výzvy jako "pojď se dívat, ať víš, jak se dělají knedlíčky do polívky" nebo "vývar nesmí nikdy chladnout zavřený, jinak zkysne" (nebo tak nějak) jsem se vždycky ušklíbala a nechtěla dávat pozor, tak spoustu věcí nevím. Takže teď skoro ob den píšu mamince o recepty a rady. Recept, o který jsem si psala naposledy, byly zeleninové smažené placičky, které mám moc ráda. V létě jsme je společně vařily (respektive maminka vařila a já jedla a fotila) a samozřejmě se mi úplně vykouřily z hlavy. Naštěstí je to ale tuze jednoduché a obratem jsem ho měla zpátky. Recept najdete na konci dnešní recenze.


Slavnostně jsem přitáhla na víkend k našim hrst koření od Sonnentoru a těšila, jak maminku oslním. 
"Hele, mami, přinesla jsem dobrotu! Něco si s tím uvaříme, viď?"
"Jé, to znám! Hele!" odpověděla maminka a otevřela svou skříňku plnou koření. Sonnentor je u nás v kuchyni zastoupený ve velkém množství, ale nejčastěji jako "monohydrát" (to jsem se naučila ve světě homeopatik tenhle výraz) - maminka má ve spíži nejčastěji jednodruhové koření, ze kterého si pak namixuje to, co potřebuje. K tomu má třeba provensálské bylinky a další takovéhle směsi. Já mám naopak jednodruhových věcí spíš méně a hlavně takové ty základy. Kořenící směsi miluju a ještě radši je míchám dohromady :D 


Mamince se na placičky nejvíc zamlouvalo koření Holy Veggie, které se moc zamlouvá i mně. V této kořenící směsi najdeme ohromné dobroty - cibuli, pastinák, medvědí česnek, estragon, koriandr, petržel, ružovou chrpu, šalvěj, měsíček, pískavici modrou a řasu nori. Mě na tom zaujalo to, co znám - koriandr miluju a řasa nori je ohromně zdravá. A ještě to má navíc kytičky! Šup s tím do vaření.  Ty kytičky navíc dodávají papánkům zajímavé barvičky. Velikánské plus je taky to, že tahle směs neobsahuje sůl, takže omylem nepřesolíte.


Holy Veggie od Sonnentoru krásně voní. Ve vůni rozeznávám asi hlavně cibuli a ráda bych si myslela, že i koriandr. Je to bohatá vůně, ucelená a plná. Jídlu dodává na takové šťavnatosti a jasnosti. Jako by koření povzbudilo ostatní chutě. To mám na koření (ale i u kosmetiky) nejradši, když není tak moc výrazné, poznáte ho, ale zároveň spolupracuje s ostatními účastníky a rozjasňuje i další vůně a chutě.


Tak, a co ty placičky? 

Maminčiny dýňové placičky
Co budeme potřebovat na porci pro celou rodinu?
  • Syrovou dýni
  • Květák
  • 3 vejce
  • Domácí strouhanka (na libovolné zahuštění)
  • Sůl, pepř a další koření
  • Vylepšováky podle libosti - další zeleninka, semínka...

Jak na to?
Nejdřív hodíme květák na deset minut do páry, aby nám trochu povolil. Mezitím si na struhadle nebo v mixéru rozmixujeme dýni. Povařený květák k tomu přihodíme a taky rozmixujeme. Představivosti se meze nekladou, můžeme k tomu přidat spoustu dalších dobrot - červenou řepu, mrkev, brambory, brokolici a tajně ji tak vpravit do dětí... Osolíme, opepříme, rozklepneme do toho tři vajíčka a přidáme koření podle libosti. My zvolily Holy Veggie a pro chuť přidaly ještě čerstvou petrželku ze zahrádky a libeček. Kdo nemá, může přidat třeba provensálské koření, kurkumu, kari... všecko. Celou tuhle směs hezky promícháme, až se nám ingredience spojí do "bramborákového" těsta. Z toho pak vždycky odebereme kousek a na rozpálené a naolejované pánvičce "rozplácneme" a z obou stran osmažíme. Já pak dávám na ubrousek a odsávám co nejvíce oleje, protože mi mastné smažené papánky dělají v bříšku někdy těžko.

Jako vylepšení můžeme do těstíčka nasypat taky trochu domácí strouhanky (maminka si peče vlastní celozrnné veky). Placičky jsou ale dobré i bez ní. Nebo je můžete vylepšit třeba sezamovými (a dalšími) semínky.


Jak se vám líbí Sonnentoří koření? A co říkáte na placičkový recept? Vaříte je taky? Jaký je váš nej způsob přípravy?

Moc moc děkuju Sonnentoří rodině za velikou dobrůtku, která mi dělá radost při vaření.



Komentáře

  1. Já taky preferuju jednodruhové koření, vždycky si to namíchám podle sebe :) A placičky vypadají výborně!

    Praguetales

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mi se to míchá mezi jednodruhovým a směsí :D Každé má něco pro sebe. Často se mi nechce otevírat tolik lahviček, tak jsem za směsi ráda :)

      Vymazat
  2. Hehe, taky jsem mívala maměnku na telefonu dost často, protože se mi nechtělo dávat pozor u vaření doma :-D Většinou u oblíbených jídel typu zelí na paprice, čočka na kyselo, buchty a tak :-) A pak jsem ještě obvolávala babičku ohledně sušení ovoce. Není nad to, mít komu cinknout :-))
    K tomu receptu - dýně, květák, vajíčko? Jééé, to mě nikdy nenapadlo! Zeleninové placky miluju (třeba právě ty s červenou řepou, nebo mrkví), ale takováhle kombinace mi ještě na mysl nepřišla. Píšu si a musím vyzkoušet! A ještě s takovým suprovým kořením! No toto! Mám se ještě hodně co učit! :o)
    Jo a ty dvě poslední fotky... Šišmarja, jdu si pro ubrousek, ať mě chlap nepomluví za poslintanou klávesnici... :-DD
    Bebe

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥