Líbačka se sluncem + recept na dýňovou polévku


Znáte tu písničku od Jarka Nohavici Ahoj, slunko? Tak tu si vždycky zpívám, když beru do ruky koření Sluneční polibek od Sonnentoru. Je to jedno z mých nejoblíbenějších zahřívacích koření. Je totiž hezky žluťoučké a obsahuje předobrou kořenící směs, která mě během zimy prohřívá a přivádí na myšlenky orientálních vůní a chutí.

Kdybych mě někdo nutil si vybrat jen 5 koření, které budu navždycky používat, tak kromě soli a pepře by tam bylo kari a kurkuma. A provensálské bylinky. Tuhle směs můžu přidávat snad do každého jídla a vždycky mi hrozně chutná. Dochucuju tím třeba tofu (na kostičky osmahnout s cibulkou na pánvičce, přidat rajčata, koření a semínka) nebo cizrnu (stejný postup) - jednoduché jídlo, po kterém se můžu užrat. Sonnentor mi pomáhá kořenícími směsi, díky kterým poznávám spoustu nových dobrot a kombinací, které by mě třeba vůbec nenapadly použít. Navíc, jsem čím dál tím línější si všechna koření kupovat zvlášť a dobře připravená směs za mě udělá spoustu práce. A tou prací myslím otevírání deseti různých skleniček a krabiček s různými lístečky a kořeníčkami. Poslední dobou mám radši rychlost a efektivitu, takže si sesypávám i semínkovou směs, abych mohla do ranní kašičky nasypat rovnou všechno najednou.


Co Sluneční polibek obsahuje? Dobroty! Kurkumu, papriku, rozmarýn, fenykl, ale i bylinky jako je šalvěj, zástupce kytičkové říše v podobě měsíčku, slunečnice a chrpy a pro dokonalou chuť taky třeba pomerančovou kůru. No fakt! Koření voní kurkumově s bylinkovým nádechem. Tvoří takovou hezky pospolitou a jemnou chuť. Sůl sice obsahuje, ale ne v nějakém divokém množství, takže se nemusíte bát, že přesolíte nebo překořeníte. 

Složení: Římský kmín, neboli sladké curry, kurkuma, koriandr, žlutá hořčice, pískavice řecké seno, šalvěj, fenykl, paprika sladká, mořská sůl, tymián, rozmarýn, bobkový list, zázvor mletý, kardamon, muškátový oříšek, slunečnice květ, měsíček květ, pomerančová kůra, chrpa květ, chilli.


Všechny použité ingredience jsou pěstované s láskou, sluníčkem a péčí na principu biodynamického zemědělství. To funguje tak, že vedle sebe rostou ty kytičky, které se mají rády a pomáhají si spolu ke kráse, lásce a chutnosti. Od té doby, co se Sonnentory spolupracuji a poznávám je víc a víc, už tvoří jejich koření a čajíčky většinu v mé spíži. Hrozně ráda chodím do jejich obchůdku v Praze v Jindřišské, kde vždycky očumuju regály a vždycky si odnesu nějaký ten čaj nebo koření. Vím totiž, že je to všechno dobré, čerstvé a bez chemie. Víte, jak vycházejí takové ty testování třeba sáčkových čajů a polovina z nich vyjde hrozně, protože obsahují plísně a kdesi cosi? Tak tohle u Sonnentoru nehrozí. Navíc myslí i na obaly, které jsou dobře recyklovatelné. 


Abych vás navnadila na nějaké to dobré a zdravé papání, mám pro vás dneska recept na dýňovou polévku s rajčaty a cizrnou. Je to vlastně klasická dýňovka, jen jsem ji přikrášlila rajčátky a cizrnou, protože jsem je zrovna měla doma a už jsem nevěděla, co s tím :D A tak vznikla velká mňamka, na které jsem si pochutnala moc.


Podzimní polévka

Potřebujeme:

  • Půlku dýně (nebo celou, já půlku upekla a z půlky udělala polévku)
  • Cizrnu
  • Rajčata
  • Cibuli, česnek
  • Sůl, pepř, koření
  • Alpro smetana

Příprava:

  • Přes noc naložíme cizrnu, druhý den ji uvaříme do měkoučka. Tohle je zabere nejvíc času, protože cizrnu je dobré namočit alespoň na 10 hodin a potom se cca 30 minut vaří. 
  • Nakrájíme si cibulku, osmahneme na oleji a přidáme k ní na kostičky nakrájenou dýni. Jakmile se všechno v kuchyni rozvoní, zalijeme vodou a vaříme, dokud dýně nezměkne. 
  • K měkké dýni přidáme nakrájená rajčata a cizrnu, chviličku povaříme, aby rajčátka taky hezky změkla. Osolíme, opepříme a okořeníme podle chuti. Já použila koření Sluneční polibek a na ozdobení trochu sušené bazalky. 
  • Jakmile je všechno hezky měkoulinké, stáhneme z plotny a necháme chvíli odpočinout. Pak na to vezmeme tyčový mixér a rozmixujeme do hladka (nebo polohladka, máte-li rádi větší kousky). 
  • Do rozmixované polévky můžeme přilít smetanu (já používám rýžovou Alpro). Ozdobíme bylinkami a pošušňáváme si se spokojeným bříškem.


Doufám, že jsem vás inspirovala k nějakému zdravému a chutnému receptu! Napište mi do komentářů, jaké je vaše oblíbené koření a jaké dobroty si rádi vaříte. Ať si taky můžu zaslintat.

Moc děkuji rodině Sonnentor za dobrotu na testování. Kořenící směs Sluneční polibek seženete tady.

Jaké je vaše oblíbené zahřívací koření?



Komentáře

  1. Dýňovou polévku mám moc ráda a jsem ráda, že si mi ukázala pro mě nové koření, které jsem neznala, každopádně značku znám a mám ji moc ráda kupujeme od nich čaje i koření, ale toto jsem ještě nezkoušela.
    Beauty by K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Káťo :) Tohle koření mám moc ráda a do prosluněných polévek se skvěle hodí.

      Vymazat
  2. Tahle značka má skvělé produkty!! :-)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  3. Do Dýňovky dávám kari Verunko, ale tato varianta musí být o dost lepší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kary mám taky moc ráda Lucinko, tím člověk nikdy nic nezkazí :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥