Čajíčkování: Jarní beránek se sílou devíti bylin


Kdybych měla Sonnentoří jarní novinku Luční kvítí popsat jednou větou, tak řeknu "čaj, který vám chlap vypije dřív, než stačíte napsat recenzi". V posledních letech jsem si nastavila takové své klidové recenzovací tempíčko a z původní snahy "zkouším 3 týdny a píšu" se týdny proměnily v měsíce, někdy doslova a do písmene. Víte ale, jak dobře za takovou dobu testovací produkt poznáte? Fakt dobře. Zjistíte, jak dlouho doopravdy vydrží, co to s vámi po nějaké době udělá a jestli si ho koupíte potom znovu za vlastní penízky. To se mi stává dost často. Když jsem s něčím spokojená, pořídím si to pak ráda sama znovu. Ze začátku se mi někdy stávalo, že jsem si zapomněla dělat poznámky a když jsem se pak chystala na recenzi, produkt byl spotřebovaný a já vařila vlastně jen z vody a vzpomínek. Tím jsem se už poučila a hlídám si, abych měla vždycky dost podkladů. Ale že by mi někdo recenzovací věc sežral, respektive vypil dřív, než ji stihnu dostatečně prozkoumat? To se mi stalo poprvé.


My jsme s Kocourkem jednoznačně čajový pár. Čaje máme rádi, ráno si spolu připravujeme na nakopnutí zelený čaj a vždycky se u nás kouří z konvičky, ve které se něco louhuje. Nemáme ale úplně stejné chutě, takže máme každý svoje krabičky s tím, co nám chutná.

"Co to pijeme?" ptala jsem se jednou, když jsem si nalila dobroučký bylinkový čaj. "No ten tvůj s beránkem přeci," dostalo se mi odpovědi. Trochu mě to překvapilo, protože chlap mi většinou do zelí neleze a jede si to své zavedené a poznané. Zas až takoví experimentátoři ti muži nejsou. Postupně jsem si všimla, že z Beránka (jak čaji doma říkáme) ubývá. On je totiž takový jemný, lehký, nasládlý a jarní, takže se nevidím, že nám doma chutná. Trochu jsem ale zapanikařila, protože jsem ho ještě sama neměla dost prozkoumaný. Co teď ale? Schovat si ho do šuflíku? Poprosit chlapa, aby ho nepil? Tím bych si ale protiřečila, protože ho učím, aby se naučil pít kvalitní čaje.

Nu, celé toto dramatické povídání se vyřešilo tím, že jsem si taky uvařila konvičku čaje, vychutnala si každý doušek a smířila se s tím, že nám Beránka po dopití prostě zase skočím koupit.


Beránkový čaj Luční kvítí obsahuje devět bylinek a hrušku. Jojo, čtete správně. Hruška čajík příjemně oslazuje. Kromě ní je tam taky pohanková nať, která je skvělá na žíly, mateřídouška citronová, jitrocel, maceška, heřmánek, květ lípy, měsíček, komonice lékařská a verbena citronová. Tahle bylinková kombinace dává čaji jak barvu, která je medově žlutá, tak sluníčkovou chuť, která je jemná, vyvážená, dokonalá. Je to kombinace bylinek, které povzbuzují i uklidňují. Prostě ten typ čaje, který upíjím po hrnečkách a najednou je celá konvička v bříšku.


Takhle nějak musí chutnat jaro. Je v tom síla pučících stromů a prvních zelených lístečků. Cítím tam sluníčko, když první ranní paprsky šimrají travičku pod nosem. Je to čerstvá chuť jara, vitality, přírody. Lehká a jemná, lahodná, lehoučce nasládlá a krásně bylinková. Je to fakt výborný čaj i pro "bylinkové začátečníky", kteří se třeba bojí výrazných chutí. Tady jsou chutě opravdu jemňoulinké a vyvážené, až skoro zapomenete, že do sebe vpravujete bylinky a léčivou sílu. Jen si užíváte tu lahodu, která zaplavuje chuťové buňky, necháváte si ohřát krk i bříško a užíváte si rozlévající se pocit pohody v celém těle.


Pokud ještě Sonnentor neznáte, tak se jedná o výrobce čajů, koření, bylinek a dalších dobrot, které jsou pěstovány v biodynamickém zemědělství, což znamená v souladu s přírodou, bez chemie, dopování a všeličeho, čím se v dnešní době potraviny ládují, aby rostly rychleji. Spousta bylinek, které v čajích najdete, pochází od pěstitelů z České republiky. Jsou to reální lidé, kteří věnují bylinkám lásku, každodenní péči, sbírají je rukama a výsledek je setsakramentsky znát. Tohle poselství je pro mě čím dál tím důležitější. Chci podporovat takové produkty, které mají hodnotu pro mě i pro celou planetu.


Pokud jste milovníci bylinkových čajů, pak vám Luční kvítí musím všema chuťovýma pohárkama doporučit. U nás už jedeme druhé balení a brzy načneme třetí. Do pražského Sonnentořího obchůdku v Jindřišské chodím ráda a chystám se tam pro dárečky ke dni maminek a pro novinky pro babičku a dědečka, které mají ty nejroztomilejší obrázky a složení, ze kterého se mi sbíhají sliny.

Jste čajomilci? Jaký čaj máte nejraději?


Komentáře