Koření na kuře od paní domácí


Nevím, jak vy, ale já ráda jím. Jídlo mi chutná a snažím se ho vychutnat. Pravidlo jste to, co jíte je stopro pravdivé, ale než k tomu člověk dojde, chvilku to trvá. Jídlo a pohyb jsou pro tělo důležité, ale věděli jste, že jídlo je dokonce až z 80% zásadnější? Asi všichni známe pocit přejedených bříšek, klížících se očí po obědě a únavy po jídle. A někteří z nás možná znají i opak, chuť něco dělat, příval energie a dobré nálady. Jídlo nás ovlivňuje a my ovlivňujeme to, co do sebe cpeme. Přeci jen je to naše ruka, která přibližuje vidličku k puse. 

Když jsem byla mladší, bála jsem se jídla po setmění. Doma jsme byly naučení, že po šesté/sedmé večer se už nepapá. To proto, abychom nešli spát s nacpaným břichem a aby mělo tělo dost času všechno vytrávit. Na vysoké jsem pak jela na erasmus do Barcelony a tam s překvapením zjistila, že můj český jídelní rytmus je úplně jinde. Tam se teprve v devět večer začíná přemýšlet, co se bude k večeři vařit! To byl asi můj největší šok v mezikulturních rozdílech (Španěle zase šokovalo naše "dobré chutnání a bez povídání", protože oni se u jídla scházejí hlavně proto, aby se povídalo). Jídlo je důležité, dáváme mu různá pravidla a zákazy a dost ho hrotíme. Snažím si proto najít svůj vlastní rytmus, který mi bude vyhovovat.


Zatím jsem přišla na to, že stresovat se jídlem je první krok k neštěstí. Má druhá rada zní jídlo je radost, proto si vybírej to dobré. Jasně, že i káefko může být pro někoho radost, ale mé chuťové buňky mnohem víc ocení chuť syrového rajčete. Další důležitou věcí je balanc. Já mám třeba například fakt ráda sladké, takže začínám sladkou snídaní. Abych z toho ale nebyla unavená, volím dobré jídlo. Takové, které mě nabije energií, neunaví a chvíli mi v bříšku vydrží, do svačinky nebo do oběda. A právě tím obědem se ladně přesuneme k tématu dnešního článku, kterým je Koření na kuře od Sonnentoru. Chtěla jsem udělat nějakou ladnou a lahodnou okličku o tom dobrém jídle až k Sonnentoru, ale nějak jsem se rozpovídala až moc. Jídlo je pro mě velké téma, jsem naučená "dobrým způsobům" a vždycky se hrozně divím, jak jedí jiní (mé poslední podivení bylo na to, jak jedna kolegyně v práci zapíjela hroznový cukr kolou... brrr). Abych vás ale neupovídala, radši si další jídelní myšlenky nechám na jiný článek. 


Už to bude rok, co jsem začala spolupracovat se Sonnentorem a uvědomila si, že i v jídle existují "přírodní varianty". Pokud Sonnentoří rodinu ještě neznáte, tak je to rakouská společnost s přesahem do České republiky, která podporuje malé zemědělce, biodynamické zemědělství a kvalitní suroviny. Spousta bylinek pochází ze zahrádek českých pěstitelů, kteří nepoužívají žádné chemie. Koření, čaje a další mlsky jsou proto čisté a zdravé a obsahují jen to nejlepší. Hrozně ráda chodím do jejich voňavého obchůdku v Praze v Jindřišské, kde vždycky nechám půlku výplaty :D A hlavně vím, že i svému tělu nabízím opravdu jen to nejlepší.


No dobře, ale co to kuře teda? Už se k němu dostáváme :) Koření paní domácí, kterému přezdívám babiččino kuře, je přesně taková ta třešinka na dortu, díky které bude kuře chutnat jako kuře. Pro mě je to chuť dětství, když jsme jezdili na víkend k babičce a jako slavnostní oběd bylo vždycky pečené kuře s takovou tou křupavou kůrčičkou, kterou jsem snědla vždycky jako první. Už podle vůně jsem věděla, že to je přesně to vono, co ke kuřeti potřebuji, co mu dodá tu chuť vzpomínek. 

Co najdeme ve složení? Červenou papriku, rozmarýn, tymián, česnek, citronovou trávu, mořskou sůl, koriandr a černý pepř. Dohromady je to pikantní aromatická vůně, která pasuje úplně božsky ke všem masům. Pro mě jsou kořenící směsi záchranou, protože stačí jen vzít a nasypat. S kořením na kuře kořením nejen kuře, ale dávám ho všude, kde se mi chce! V tom Sonnentoří kořeníčka miluji, protože jsou sice zaměřené s doporučením, na co je použít, ale zároveň jsou docela univerzální, takže pak snadno dochutím třeba vařenou zeleninu nebo pečené brambory. 


Na kuřátku vám bude toto koření moc chutnat. Nemusíte použít ani nic jiného, protože bohatá a plná chuť koření úplně staří. Já si většinou ještě s dovolením přidávám nějakou další bylinku, aby bylo koření zelenější, spíš pro barvu než pro chuť, protože Koření na kuře paní domácí se o chuť postará samo. Z vyzkoušených Sonnentořích koření je tahle kombinace zatím nejvoňavější a nejurčitější - čuchnu si a přesně vím, k čemu se bude hodit. Červená paprika je takové rovnítko u pečeného kuřátka a koriandr je zase záruka dobrosti a mňamóznosti. No, začaly se mi sbíhat sliny, co si budem :D

Co bych vám tak doporučila na závěr? Papejte dobře a dobré věci, pijte hoooodně čisté vody a radujte se z toho, že vám chutná. Udělejte si z vaření i jezení hezké rituály, radost se pak přenese i do samotného jídla a tím i do vašeho bříška :)



Komentáře

  1. Velmi hezky napsané. V práci kolikrát do sebe jídlo jen naházím, protože mám přestávku jen půl hodiny,ale o víkendu si vždycky uvařím něco dobrého. Kuře miluji asi ze všeho nejvíc a koření vypadá fakt skvěle i jeho složení.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek Verunko! To koření vypadá super. Tak Sonnentor má krámek v Jindřišské? Tam musím kouknout :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥