Po stopách zapomenutého receptu na Sladké Curry od Sonnentoru


Někdy, čas od času, se mi povede nějaká kulinářská dobrota. Většina mých jídel spadá do kategorie "blitky zvratky" (kuskusy, hummusy a spol, prostě jedna velká jednoduchá hmota připravená do dvaceti minut nejlépe v jednom hrnci), ale občas se překonám a uvařím něco, co nejen dobře chutná, ale vypadá i trochu k světu. K tomu bych zařadila i svůj první pokus o kari. Na internetu jsem si pročetla pár receptů, vytvořila si ten svůj, uvařila, z lahodného výsledku byla sama docela v šoku, všechno jsem snědla, ale jednu věc neudělala. Já si ten recept nikde neuložila ani nezapsala, takže dnešní receptová část bude spíš taková inspirativní.


Proč jsem vařila zrovna kari? Inspirovalo mě k tomu koření od Sonnentor Curry sladké. Roztomilý pan sloníček na přebalu se nacpává něčím dobrým, tak jsem chtěla zkusit, co dobrého papá. Trochu jsem ze začátku váhala, jestli nebude koření spíš sladké, když se tak jmenuje, ale žádný sladký curry pokrm neznám. Nejdřív jsem proto zkusila koření jen tak na pečené brambory nebo do dušené zeleniny a bylo to výborné! Kari jako takové mám ráda, stejně tak kurkumu. Pokrmům dodají takovou tu finální chuť a taky žlutou barvu.


Když jsem pak zkoumala koření, trochu jsem se zarazila. Vždyť tam žádné kari ani curry není? Tak jsem se začala pídit po tom, co to vlastně kari je a dozvěděla jsem se, že je to směs koření, kterou si s sebou vozili námořníci, aby si mohli uvařit svá oblíbená indická jídla. Kari je tedy směs, ne jednodruhové koření. Co najdeme ve složení našeho sladkého Curry? Římský kmín, koriandr, kurkuma, žlutá hořčice, pískavice řecké seno, šalvěj, fenykl, paprika sladká, mořská sůl, bobkový list, rozmarýn, tymián, zázvor. Všechno samozřejmě v bio kvalitě, bez použití chemií a pěstované biodynamicky.  


Koření má typickou kari vůni - sluníčková kurkuma se snoubí s koriandrem a paprikou, dodává papánkům přesně tu dokonalou chuť. Námořníci moc dobře věděli, proč si tuhle směs s sebou brát. Nejčastěji přidávám koření Curry sladké do zeleniny všeho druhu, do kuskusu, na tofu, na pečené brambory a vlastně špetku třeba i na pečené kuře. Jsem zastáncem žlutého koření, protože věřím na sluníčkovou sílu kurkumy. Ta je prý úplným zázrakem proti všemožným zánětům.


Sonnentor má tyto kořenící směsi v několika variantách. Jako krabičku, kterou vidíte na fotkách, potom jako dózičku, která je krásná moc a koření do ní můžete hezky přesypávat, a  jako obří půlkilové gastro balení. Já si koření ze sáčku vždycky přesypávám do skla, protože se mi s ním lépe manipuluje a protože doufám, že je to taky taková ochrana proti všemožným nepřátelským broukům, molům a podobným škůdcům.


No dobře, dobře, ale co tedy ten recept? Jak to s ním je? Pokusím se vám ho tu zrekonstruovat.

Co jsem použila?
  • Kokosové mléko v plechovce (takové to husťoučké)
  • Zeleninu (mrkev, paprika, zelené fazolky, pórek, česnek, cibule)
  • Kuřecí maso
  • Rýže

Postup
  • Všechno jsem nakrájela na nudličky
  • Osmahla jsem cibulku s česnekem v hrnci a zalila ji kokosovým mlékem
  • Přivedla jsem k varu a přidala zbytek zeleniny. Okořenila jsem kořením Curry sladké, dosolila a ochucovala podle chuti. Vařila jsem, dokud zelenina nezměkla.
  • Na pánvi jsem mezitím orestovala a podusila kuřecí nudličky, ty jsem dochutila a dokořenila podle chuti kořením Vše v zeleném.
  • V dalším hrnci jsem uvařila rýži.
Pak jsem naaranžovala na talíř a vrhla se do toho☺️Maso jsem vařila schválně zvlášť, protože jsem netušila, jestli se mi to celé vůbec povede. V některých receptech se i maso přihodilo k zelenině a chvíli povařilo, mně to takhle chutnalo víc.


Mňam! Sama jsem si teď rozbouřila bříško a dostala na svůj kari pokus chuť. Třeba vás tím taky inspiruju k nedělnímu vaření☺️

Koření Curry sladké od Sonnentoru koupíte na jejich eshopu, v kamenných obchůdcích i v různých zdravých výživách, kde vědí, co je dobré. Sonnentoří rodině taky moc děkuji za úžasnou dobrotu k ochutnávání ☺️

Máte rádi kari? Jaký je váš recept?


Komentáře