Meduňkový polibek pro krásné rty​​


Je tu mezi námi taky nějaká bylinková víla, jako já? Která šalvějí léčí záněty dásní, mátou bolavé bříško a řebříčkem holčičí trable? Já jsem na bylinkách vyrůstala a už od dětství se učila poznat alespoň ty základní. Doma mám bylinkovou lékárnu větší než tu s paraleny. Bylinky jsou totiž přírodní lékárna. Věřím hezkému rčení, že na každou nemoc jedna kytička existuje. Mezi prvními kytičkami, které jsem se naučila znát a milovat, byla meduňka. Pěstuju si ji na balkonku a do čajové směsi přidávám pro zklidnění, když mě bolí hlava a potřebuju se zrelaxovat. Taky kvůli chuti, kterou má citronovo medovou. V kosmetice jsem se s ní mockrát nesetkala, jen v podobě květinové vody, takže když jsem z balíčku od obchůdku NuSpring vytáhla meduňkový balzám na rty dieNikolai, byla jsem moc mile překvapená. 


Die Nikolai je pro mě ještě nová rakouská značka přírodní kosmetiky. Zatím jsem od ní vyzkoušela moc příjemný růžový krém na ruce. Balzámů na rty nemám nikdy dost, tak jsem se hned dala do testování. Na první ošahání mi přišel balzám docela malý - jen 5 ml. Jako vždy mě ale překvapila výdrž. Používám ho denně několikrát už 4 měsíce a jsem v polovině. Ono totiž když používáte kosmetiku, která opravdu funguje a dělá to, co má, není potřeba ji používat tolik. Dobrou kosmetiku poznáte tak, že vám pomůže navrátit pleť do normálu, obnovit samoregenerační procesy a pružnost. Přesně s tím mi balzám pomáhá u rtů. Ještě před pár lety jsem bez balzámů nevydržela co pět minut a bylo to utrpení. Vždycky jsem musela mít jeden v kabelce. Když jsem ho zapomněla doma, šla jsem si hned koupit nový, jinak bych měla rty vysušené a nepřežila bych těch pár hodin ve městě. Dneska? Balzámy používám většinu času pro radost, jen v menšině pak na suché rty. 


Teď jsem se vrátila po pár dnech z minidovči a přivezla jsem si suché rty i ruce. Snáším poměrně těžko změnu vody, na kterou má pleť hned reaguje vysušením. A je fuk, jak moc se mažu, první týden se pokožka prostě přizpůsobuje - a pak už většinou jedu domů. Rty jsem měla suché tak, až se drolily. Za dva dny je ale dal právě tenhle malý balzámek zase dohromady. A jsme zpátky u toho léčivého bylinkového úvodu - bylinky do kosmetiky patří a léčí a meduňkový balzám je toho důkazem.


Co obsahuje? Olej z hroznových jader, včelí vosk, olej z lískových oříšků, makový olej, meduňkový olej, výtažek z medu. Tahle nabušená kombinace je dohromady příjemně jemná a lehká, rty jako bych si potírala ranní rosou a jemnou mlhou v jednom. Nedělá žádný nepříjemný film a hezky se vstřebává. O regeneraci se stará první ingredience - olej z hroznových jader, který má velké hojivé účinky. Meduňka přidává balzámu hezkou vůni, má antiseptické účinky, hojí a bojuje i proti oparům. Pokud jste taky jako já bohyně oparyně, tak si balzám vždycky pohlídáte do zásoby. Opary se mi už nedělají tak často, jako dřív, ale co 14 dní cítím to nepříjemné pulzování nebo pálení v koutku. Kdysi jsem o tom dokonce psala článek (kuk tady). Všechna zmíněná léčiva pořád používám, dneska s rozšířeným arzenálem. Zajímalo by vás, co se dá z přírodní lékárny na opary použít?


Vůně balzámku je zajímavá. Cítím tam hodně medu a trochu meduňky. Není to vyloženě sladká vůně a mění se - když čuchnu ke kalíšku, cítím spíš včelí vosk, na prstu už se rozvoní trocha meduňky a na rtech se pak balzám hezky rozpustí a okamžitě je zvláční. Vůně je příjemná, sladce tlumená a vlastně trochu nevýrazná. Protože během léta smrkám alergii jak o závod, tak balzámem občas přetřu i nos. To s balzámy na rty vždycky nejde, hlavně s těmi, co mají třeba zabarvení nebo nedejbože třpytky... A Meduňkový polibek nos zvláční stejně krásně, jako rty. 


Pokud bych měla něco vytknout, tak je to balení a způsob nanášení. Oceňuju skleněnou lahvičku, kterou si po vypotřebování schovám na drobnůstky (třeba korálky, semínka nebo naušnice - na dovolené, nebo třeba na svatbu s přespáním si naušnice a šperky vždycky dávám do nějaké krabičky, mám i takové super kovové s přihrádkami). Co je ale trochu nešikovné, je její tvar - užší hrdlo a širší spodek. Vzniká tak taková jeskyňka, kam se prsty špatně dostává. Samotná aplikace prsty mi doma nevadí, ale venku s neumytýma rukama bych si to nikdy nedovolila - třeba právě kvůli oparům. A prosím vás, foťák mi zkreslil barvu balzámu (a nebo je to chameleon) - není zelený, ale spíš takový nažloutlý, jako na obrázku na stránkách NuSpring.


Takový malý prcek a kolik kouzel dokáže, co? Ze začátku jsem k němu přistupovala spíš obezřetně, ale po té, co mi několikrát vyléčil popraskané rty, jsem se do něj zamilovala. Přitom to dělá tak samozřejmě a nenápadně. Určitě si na něj počíhejte. Teď je u NuSpring sice vyprodaný, ale stojí za to ho doma mít, právě pro všechny ty léčivé účinky a velkou hojivost. Nebo můžete vyzkoušet jeho rozmarýnového brášku, který taky vypadá moc dobře. A navíc je ve slevě :)

Pro přehlednost přikládám odkazy rovnou do obchůdku NuSpring:


Jaký je nejlepší a nejhorší balzám na rty, co jste kdy vyzkoušeli?


Komentáře