Kde koupit diář na rok 2020? 13 barevných tipů

Tuhle otázku si kladu už několik týdnů. Letos mě touha po diářích přepadla už celkem brzy, asi proto, že jsem na rok 2019 žádný speciální diář neměla. Pro letošek jsem se totiž rozhodla počkat, co mi "vesmír" nadělí, tedy využít reklamní diáře, které dostávám. Radost mi tak dělá diář od Saloos, se kterým jsem moc spokojená. Jenže, má touha na příští rok je jiná, kreativní a barevná, takže hledám zajímavý diář, který má nejen krásnou fasádu, ale hlavně barevné stránky s obrázky. Prostě s něčím navíc. A to je docela oříšek. Obálku mají v papírnictvích a knihkupectvích na tisíc způsobů, ale hezký vnitřek? To už je menšina. Navíc mám ráda i české svátky a jména. Co jsem zatím našla?


V Levných knihách mají diář Můj báječný rok 2020. Ten jsem viděla u Martinky, obhlídla ho naživo a moc mě neoslovil, přijde mi takový prvoplánový a ne všechno, co je uvnitř, mě zajímá. Rozhodně je ale zajímavý. 


DMko se letos pochlubilo vlastní kolekcí diářů, které jsou na motivy několika evropských měst. Jsou krásné, mají barevné stránky se zajímavými tipy, co ve kterém městě navštívit, ale ani to není můj vysněný ideál. Celý rok s Prahou, Římem nebo Paříží vlastně ani nechci.


Krásný a inspirativní diář má Paulo Coelho, ilustrovala ho Catalina Estrada. Patří k těm TOP diářům, které mají nádherné hladké stránky a je skoro škoda do nich psát. Měla jsem ho pro rok 2012 a taky ho letos úplně necítím.

Překrásné jsou i diáře od malířky Marie Brožové. Ten spodní žlutý se psem jsem před lety měla a celý si ho sama pokreslila. Paní Maruška se navíc stala mou knižní kmotrou, takže i když nemá diář barevné stránky, je mi srdíčkem velmi blízko. Pokud by se vám zalíbil, seženete ho na stránkách Galerie Pastelka, nebo přímo v jejich pražské galerii.



Zábavný kalendář Kateřiny Winterové jsem objevila náhodou na stránkách Luxoru. Herečku neznám (v českém šoubyznysu se moc neorientuju), ale obrázky vypadají hezky. Diář bude asi zaměřený kytičkovým a bylinkovým směrem.


Kdo četl P.S. od Ani Geislerové, tak stejně jako já zajuchá (juchy juch). Od 7. 10. má být v prodeji i diář, na který se do knihkupectví určitě skočím podívat, protože mě zajímá papír i (snad barevné) stránky, rozložení dnů a všechno takové.
Kdysi dávno jsem měla milý diář příjemné kabelkové velikosti s ilustracemi autorky Laurel Burch. Diář vydává Paperblanks, má klopu na magnet a obrázky jsou se zlatými detaily. Jediné, co mi tolik nesedělo, byla absence českých jmen a svátků.


Diář, po kterém letos asi sáhnu, je od The Bright Side a je boží! Je celý v angličtině a nemá česká jména, ale už jsem ho jeden rok měla, má super plánovač u každého měsíce, je milý a vtipný. Ale je potřeba si ho objednat nebo přivézt ze zahraničí (já přivezla z Londýna a letos bych asi objednávala).

Další anglický diář je od Paperchase. Od nich jsem měla kdysi úplně božácký barevný diář s lesními zvířátky, ale letos ho nemají. Zaujal mě jen uninspirational diary, neinspirativní diář. Ale nevím, jestli je to přesně to pravé.


Na střední jsem milovala Honzu Volfa a jeho Básničkový diář, ten jsem měla roky po sobě i s různými sešítky. Míval kroužkovou vazbu a v té době (před deseti a více léty) byl jedním z těch "jiných a kreativních" diářků.


Diáře jsem hledala i na Fleru. Mám ráda lišky a tenhle se mi líbí moc. Najdete ho tady a zvažuju ho jako jednu z variant. Líbilo by se mi, kdybych diářkem mohla něco nebo někoho podpořit - umělce na Fleru, nebo třeba "kup diář, zasadíme strom". Nevíte o něčem takovém?

Krásný liščí diář se zajímavým vnitřkem jsem objevila na stránkách Vazárny. Už jsem o nich trochu slyšela a jejich přístup a filozofie jsou mi sympatické. Navíc by to byla podpora malého českého brandu.


Poslední diář, nad kterým plesá srdce mé, je z eshopu ePipí a zaujala mě jak obálka, tak i vnitřek. Eshop vůbec neznám, ale je to moc sympatický umělecký pár, který kreslí a své výtvory dává k radosti do širého světa.

Jaký diář se vám líbí nejvíc? A jaký budete mít pro rok 2020 vy?



Komentáře

  1. Já už diář mám, ale i tak jsem článek s chutí přečetla. Moc hezký.

    OdpovědětVymazat
  2. Výběr diáře je pro mě taky oříšek. Navíc nemám ráda bílý papír, a jemně žlutý papír má pouze málo z nich. A ještě, aby se mi i líbil :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máme úplně stejné :D Taky vždy hledám něco zajímavějšího, s čím se bude hezky trávit celý rok. Přeci jen má člověk diář opravdu rok furt po ruce, tak je dobré mít něco, co ho bude bavit :)

      Vymazat
  3. Anu Geisler pojdem omrknut. O nej ako herecke prehlad nemam, no som zvedava na graficke spracovanie. Pravidelne kazdy rok vezmem do ruk diar od Coelha,no poviem si, ze by bolo skoda donho pisat. Jeden rok som mala ten s mackami, no presne ako pises - chybali tam mena a statne sviatky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se chystám Aňu omrknout naživo :) Sama jsem zvědavá, s jakým diářem nakonec skončím :D

      Vymazat
  4. Já už druhý rok plánuji s diářem od holek z A Cup of Style, ale musím říct, že tyhle jsou mnohem hezčí! Neměla jsem ani ponětí, že takové skvosty existují. Nejraději bych si koupila ještě jeden, ale co pak se dvěma... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky z ACOS mají super diář, ale něco mi tam chybí, tak jsem ho ještě nikdy neměla :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥