Ledové osvěžení na podzim?


Kvůli svému letnímu čajovému nepití jsem úplně probendila jednu věc, kterou jsem si přivezla ze sluníčkového bylinkobraní v Čejkovicích. Ledové čaje. Nutno říct, že všechny nápoje (káva, čaj) piju ledové - uvařím je sice horké, ale popíjím tak dlouho, až vystydnou. Od Sonnentoru jsem dostala k vyzkoušení dvě letní osvěžení - Ledový džbánek pomeranč - bazalka a Ledový džbánek jahoda - zázvor. Pořádně jsem se k nim dostala až teď na podzim.


Přiznám hned na začátek, že ledové čaje mě moc nelákají. Nikdy jsem v nich nenašla smysl. Během léta čaje nepiju vůbec, nebo si je dávám horké. Ledové mi totiž dělají tak podivně kyselo v krku (hlavně ovocné), že na ně prostě nemám chuť. Jednou za léto si taky udělám macerovaný zelený čaj. Možná i proto jsem "zkoušení" čajů od Sonnentoru trochu oddalovala a nechávala to na tu správnou příležitost. Párkrát jsem je přes léto přeci jen uvařila, někdy s medem, jindy s ledem. Získaly si mě ale až teď.


Ledový džbánek jahoda - zázvor má zajímavou osvěžující a nakyslou chuť. Nejvíc cítím ibišek, který na pití miluju, protože vytváří pozoruhodné harmonie s medem. Ibiškový čaj je vlastně jediný, který sladím. Čaj je ohromně osvěžující, úplně z něj tu svěžest a vitalitu cítím. Najdeme v něm kousky jablek, ibišku, zázvoru a jahod. Na stránkách Sonnentoru se dokonce dočteme, že po vylouhování se dá sáček roztrhnout a ovoce sníst. 😮


Jediné, co se mi příčí jak kartáč proti srsti, je doporučené dávkování. Čtyři sáčky na litr jsou na mě hrozně moc! Jasnačka, že ve studené vodě se čaj louhuje jinak a méně intenzivně, ale čtyři sáčky mě vyloženě bolí. Zkoušela jsem proto více variant - od jednoho ke čtyřem. A nakonec, nakonec jsem udělala něco nemyslitelného. Čaj jsem zalila horkou vodou.


Tak, jak byl ve studené vodě jemný, lehký, osvěžující, ale skoro nevýrazný, tak se po vylouhování v horké vodě změnil. Najednou je výrazný, aromatický a báječně nakyslý (ahoj ibišku milovaný). Rázem tak pro mě získal mnohem větší kouzlo. A navíc nestudí, ale hřeje!


Jeden sáček s horkou vodou doporučuju pro intenzivní chuť na 300 - 500 ml (ahoj velké hrnečky) a pro jemnější pitivo pak klidně na litr. Na podzim mě ovocné čaje baví celkem dost a ráda si do nich přidávám i med. Tento je pro něj jako dělaný.


Ledový džbánek pomeranč - bazalka má úplně jinou chuť. Ve studené variantě mi chutnal víc než jahodový, ale v teplé zaujímá druhé místo. Je docela voňavý (teplý), protože obsahuje rozmanité kousky sladkého ovoce - mango, banán a pomeranč. Kromě toho taky nálož koření - echinacea, bazalka, tulsi, citronová tráva, meduňka, ostružiník, černý bez a můj oblíbený ibišek. Celá harmonie tvoří sladkou kompozici, ve které nejvíc cítím broskve, které tam ale vůbec nejsou.


Ze složení jsem dost nadšená, protože je odvážné, pestré, ale tvoří jednolitou chuť. To v Sonnentoru prostě umí, snoubit spolu bylinky a dávat jim nové rozměry. Je to zajímavý čaj se zajímavou chutí, která stojí na pomezí bylinkové a ovocné.


I přes původní obavy a prvotní zkoumání "jak na to" jsme se s Ledovými džbánky skamarádili a vytvořili báječný tým. Na střídačku je popíjím v práci z obřího hrnečku a vychutnávám si jejich chuť. A protože popíjím fakt pomalu, na začátku mám horké zahřátí, které se postupně změní na studené osvěžení.

Děkuju moc za čajíky ke zkoušení ♥

Máte radši horký, nebo ledový čaj?


Komentáře

  1. Ja ľadové čaje nemusím, ako kedy si mi ich mama kupovala do školy ale teraz ich veľmi nemusím. A tie teplúčke priam až horúce milujem škoricovo jablkový, zelený alebo čierny s mliekom.
    Ale tieto čaje vyzerajú zaujímavo, možno by som skúsila aj tieto.

    PRVÉ FOTENIE S FOTOGRAFKOU A NAŠTVANÝM CHLAPOM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mám radši teplé čaje a na zimu ty ovocné, jablíčko se skořicí, mňam! :)

      Vymazat
  2. Taky nemám moc ráda studené čaje, ale jak vidím, ty si vždycky poradíš. :-D Já mám nejraději horké, zelené čaje a piju je i v létě. :-))
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebojím se experimentovat a někdy se to podaří :D Zelené mám taky moc ráda.

      Vymazat
  3. 👍👍wau, tak čaje vypadají báječně, děkuji moc za inspiraci ☺♥

    OdpovědětVymazat
  4. poslednú dobu čaje moc nemusím, alebo presne popíjam až kým nie sú studené tak mi chutia viac čiže ich určite musím skúsiť :)
    leekralovaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, Sonnentoři jsou králové v čajích, u nás se už nepije nic nového a vždycky mám problém vybrat si jen pár, když doplňuji zásoby :)

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Jéééé to je perfektní Verunko! Já tyhle čaje tedy miluju. Piju ledové i v zimě. Musím doplnit zásoby :) mám tedy ráda i horké, ale mně je furt vedro tak se mi ledové hodí :)

      Vymazat
    2. Jaké ledové piješ nejraději, Lucinko? :) Na zimu mě na čajích baví to, že zahřejí (mně je zase furt zima :D), ale když je mi teplo, tak i ohřejí :)

      Vymazat
  6. Tak teda ten s jahodou a zázvorom musí byť skvelý :)

    OdpovědětVymazat
  7. Teď v zimě mám osobně raději horké čaje, ideálně nějaké ze skořicí a pomerančem, či citronem. Na léto mám ráda ledové čaje. O těchto čajích jsem ještě neslyšela a ty kombinace zní docela dost chutně. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥