Kultovní bestie - matná rtěnka Bourjois Rouge Edition Velvet


Rtěnky! Ach! Tolik barev, tvarů, vůní! A já je potřebuju úplně všechny. Zamávejte na mě hezkou rtěnkou a ztrácím všechny zábrany, vytahuju peněženku a kupuju. Rtěnky patří rozhodně na první příčky produktů v mých (bývalých) impulzivních nákupech. Chvilku mi trvalo najít své oblíbence, ale jakmile jsem se poprvé setkala s tekutými a matnými barvami na rty, propadla jsem jim, začala je víc zkoumat a domů jsem si přinesla většinu takových, které mám ráda a používám. Na můj několikaletý wishlist patřily kultovní tekuté rtěnky od Bourjois Paris Rouge Edition Velvet. Zamilovala jsem se do nich při čtení pochvalných blogových článků, ale protože dřív stály kolem tří stovek (žejo?), tak jsem kolem nich spíš chodila a rozmýšlela. Hodila jsem si je teď do Googlu a vidím, že se dají sehnat pod stovku. A to je cena, která je pro ně mnohem přijatelnější, že?


Já zamilovaná se na ně chodila koukat snad úplně všude - do drogérek, na letištích, kde jsem doufala v lepší cenu, šmejdila jsem po internetu, ale ne a ne se rozhoupat. Až jsem jednou v DM žurnálu našla kuponek na akci 1+1 (to bylo ještě před změnou jejich bodového klubu). Hned jsem nalítla do obchodu a hnala se k regálu se rtěnkami. Těch pár přebraných odstínů, které zůstávaly, mi vehnalo do očí slzy. Zkoušela jsem, přemýšlela jsem a několik dní chodila tam a zpátky do několika různých DM drogérií, až jsem se v čirém zoufalství rozhodla v té příští vzít prostě to, co bude. A tak jsem se stala po letech toužení majitelkou velmi podobných odstínů 09 a 10.


Rtěnky slibují matný finiš, hedvábné rty, celodenní syté krytí a podobné marketingové žvásty, které slibuje prakticky úplně všechno. Samozřejmě jsem tomu věřila a samozřejmě měla před značkou Bourjois (která má fajn řasenky, když už něco) respekt. Kolem těchto rtěnek je navíc takové haló, že jsem si byla předem dost jistá, že budou skvělé a dva stejné odstíny tak nevadí.


Rtěnka v odstínu 09 Happy Nude má o něco oranžovější/červenější podtón. Natírací aplikáor mají obě stejný, celkem obyčejný, klasický zkosený. První věc, kterou jsem si všimla po otevření, byl chemický smrad. Čekala jsem cokoli - umělou vůni vanilky, sladkého neidentifikovatelného čehosi, ale chemickou továrnu? To ne. Vůně "luxusní" rtěnky, na které si výrobce nedá záležet, je pro mě odfláklá práce.


Už když jsem si testery zkoušela v drogérce, měla jsem takové podivné podprahové tušení, že je rtěnka podivně krémová a nezasychá tak, jako jiné tekuté rtěnky. Po nanesení na rty jsem byla zklamaná pigmentací, která byla hodně jemná a místy průsvitná. Abych docílila plného krytí, rtěnku jsem nanášela ve dvou až třech vrstvách.


Odstín 10 Don't pink about it je trošku růžovější než desítka, ale účinky, výdrž, vůně a konzistence je totožná. Na rty je potřeba několik vrstev, aby byla alespoň trochu výrazná. Vůně, krémová konzistence a pigmentace byly už od začátku celkem zklamáním, a to jsme teprve u aplikace. 


Tekuté matné rtěnky používám ráda a troufla bych si říct, že jsem vyzkoušela dost, abych poznala, co je dobré, a co je zlo. Začala jsem je používat proto, že vydrží bez korektur a hlídání mnohonásobně víc než ty jejich klasické tuhé sestřičky. Bourjois Rouge Edition Velvet měla k mému překvapení i mizernou výdrž. Na rtech zasychala tak nějak napůl, jo i ne. Obtiskávala se, pití zvládla, ale jídlo vůbec ne. 

Nahoře odstín 10, dole odstín 09.
To úplně nejhorší ale přišlo po odlíčení. Měla jsem tak vysušené rty, jako snad ještě nikdy! Rozpraskané, skoro do krve bolavé! To mi ještě žádná rtěnka ani jiný produkt na rty neudělaly. Suché rty mám, pečuji o ně přírodní kosmetikou, ale hřeším nepřírodními rtěnkami, takže vím, že jsou rty někdy vysušenější a potřebují víc péče. Ale tohle? Rozpraskané a suché rty jsem dávala dohromady snad 14 dní, a to jsem měla na sobě rtěnku jen několik hodin.   

Nahoře odstín 10, dole odstín 09.
Víte, jak to bývá, když se do někoho platonicky zamilujete? V hlavě máte utkvělou představu o tom, jak je ten dotyčný naprosto skvělý, jak k sobě pasujete, jak je krásný a dokonalý. Jenže, když se mu pak přiblížíte, zjistíte spoustu věcí - že nevypadá tak, jako ve vaší hlavě. Že v sobě nemá to, co jste si představovali. Že si spolu vlastně vůbec nerozumíte. Přesně takové rozčarování mě potkalo u rtěnek Bourjois Rouge Edition Velvet.


Ještě nikdy jsem nezažila, že by bylo u nějaké kosmetiky všechno od základu špatně. Chemická vůně, která je nepříjemná, divná krémová konzistence, která nezasychá, pigmentace naprd, výdrž ostudná a ještě vysušující efekt, který zničí rty. Vydržím toho hodně, kdyby byla alespoň ta výdrž a pigmentace co k čemu, přimhouřím oči a budu počítat s léčebnou kúrou. Ale takhle? Tfujtajksl.


Co člověk na vlastní kůži nevyzkouší, tomu neuvěří, takže jsem vlastně ráda, že jsem si domů tyhle dvě bestie pustila. Kdybych nezkusila, jak příšerný to je produkt, marně bych po nich toužila a jednou si je stejně tak jako tak koupila. Alespoň jsem mohla vyzkoušet dva odstíny, které se účinky vůbec nelišily. Pokud je tedy nějaká kosmetika, od které dávám ruce pryč, tak jsou to tahle malá ďáblova barvítka na rty. Mnohem lepší je stojánek vedle s Dermacolem.



Komentáře

  1. Tak nevim, jestli se to neliší odstín od odstínu, ale já mám klasickou rudou a 1. perfektní barva hned na první nanesení, nikdy jsem nezkoušela vrstvit, 2. zaschne velmi rychle (když porovnáváš s Dermacolem, tak první barevná vrstva z 16H schne dýl), 3. výdrž neskutečná, i když jsem na rautu nejen pila, ale i jedla. Až tak, že zaboha nejde sundat (funguje dvoufázový odličovač na voděodolnou řasenku). Ale co musim potvrdit, rty po tom mam tak nechutně vysušené, až to hezký neni �� Ale používám ji jen výjimečně na občasné akce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za komentář, taky myslím, že to bude odstín od odstínu, ale i šarže od šarže... Víc pigmentované by možná byly lepší :) S 16h Dermacolem jsem naopak hodně spokojená a nevysušuje rty, to je pro mě naprostý základ :)

      Vymazat
    2. Ja tu 16H mam taky rada, ale loupe se mi, nastesti jde doplnit behem vecirku, ale o 16 hodinach si muze nechat jen zdat, 1 hod. max. Ale po tom mam rty taky trochu vysuseny... Mozna to je ale tim, ze rtenky pouzivam fakt vyjimecne, ale celej den mazu prirodnima balzamama.

      Vymazat
    3. Fakt? To je zajímavé, jak rtěnky různě reagují na naše rty :) Je dost možné, že jsem jen dobře trefila odstín a jiné by dělaly problémy. 16 hodin jsem na rtech asi žádnou rtěnku ještě neměla :D

      Vymazat
  2. Kamarádka nedá dopustit na jejich rudou ☺♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu já zrovna nenosím, ale věřím, že to může být fajn odstín :)

      Vymazat
  3. Já mám červenou, co se týká vůně tak jo, je chemická a je hrozná... jde poznat, co v tom asi je. Co se týká působení na rty, tak já s ní problém nemám. :) Ale každé rty reagují jinak, já mám třeba problémy s rtěnkami NYX :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za komentář, že by to teda fakt bylo odstínem a rudá byla dobrá? Od Nyxu jsem zkoušela dvě matné tekuté a byly příšerné :D

      Vymazat
  4. Tuším, že je tohle první recenze, kterou čtu a rtěnky v ní nejsou chválené. Ještě jsem je nezkoušela. A asi to ani v plánu nemám. Je to škoda, protože odstíny jsou krásné.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, taky jsem doteď četla jsem samé pozitivní recenze, o to víc jsem byla zklamaná...

      Vymazat
  5. Tak to je překvapení, slyšela jsem na ně celkem chválu. Žádnou ale nemám ani jsem nezkoušela, takže nemůžu soudit. Přitom ty odstíny vypadají hezky :) Ale jinak jsem na rtěnky taky celkem ujetá a čím víc, tím líp :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej :( Právě díky samé chvále jsem po nich tak dlouho toužila :( Třeba jsme si prostě jen nesedly, nebo jsem na rtěnky moc náročná :D

      Vymazat
  6. Tak jo .. za tuhle kritiku a recenzi díky, protože jsem stejně jako ty milovník matných a tekutých rtěnek, které poměrně rychle zaschnou a člověk s tím nemá tolik piplání, takže jsem ráda, že po těchto tedy rozhodně nešáhnu a nemusím už nad nimi v drogerii nikdy přemýšlet :D :) škoda no .. je vidět, že spousta recenzí blogerek asi není úplně reálná, jinak si tu chválu neumím vysvětlit :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář, tekuté matné zaschlé jsou nej :D Možná bych nehodnotila tak kriticky, kdybych neměla zkušenosti s mnohem lepšími produkty v téhle kategorii... Ale přesně jako tebe mě nalákaly pozitivní recenze, žádnou negativní jsem snad nečetla, tak jsem byla o to víc zklamaná. Ale jak holky říkají v komentářích - odstíny se liší a třeba jsou některé lepší. Ale to se mi rozhodně zkoušet nechce :D

      Vymazat
  7. Matné a tekuté rtěnky miluji a upřímně, tyto se mi dlouho líbily, po tvé recenzi asi spíš určitě zůstanu u Dermacolek a maybelline..:/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥