Moringový olej na pleť od Saloos


Moringový olej? Co to je? Nikdy jsem takové slovo neslyšela a asi by se ke mně nebýt olejíčku od Saloos nedostalo. Čím víc přírodní kosmetiky zkoumám, tím víc jsem fascinovaná, kolik všemožných kytiček existuje. Tak třeba moringa olejodárná, exotický strom, kterému domorodí přezdívají strom života. Využívá se v léčitelství a kosmetice už přes 1000 let, u nás ji pro její účinky objevili teprve nedávno. A ty účinky teda stojí za to - moringa obsahuje 46 antioxidantů, které bojují proti volným radikálům tak, že posilují náš imunitní systém, zpomalují stárnutí, vyhlazují pleť a čistí pokožku. Moringa patří také k adaptogenům, které pomáhají tělu přizpůsobit se náročným podmínkám a zátěžím, jak psychickým, tak fyzickým. V lidovém léčitelství pomáhá moringa nakopnout energii, zmírnit deprese a stres a tím navodit balanc a rovnováhu. Kromě toho taky pomáhá zlepšovat trávení, vyrovnává cukr v krvi a hladinu cholesterolu a působí proti kardiovaskulárním onemocněním. Právem se označuje za "nejzdravější strom na planetě". 


Co umí zázračná moringa, když ji budeme používat ve formě olejíčku na pleť? Kromě toho, že ochrání naši pokožku před vlivem světa a škodlivinám, ji bude i zázračně regenerovat, udržovat mladistvou a tím zabraňovat projevům stárnutí. Ty ale k našemu životu běžně patří, proto pokud hledáte něco, co vám do rána vyhladí pleť a omladí o deset let, přírodní kosmetika nebude vaše cesta. Naopak pokud o svou pleť i tělo zevnitř dobře pečujete, moringový olej vám pomůže prodloužit mladistvý vzhled přirozenou cestou. Jak to dokáže? Především sjednocuje a vyhlazuje pokožku, dodává jí elasticitu a pružnost. Vyživuje ji do hloubky a čistí ji. Proto přírodní kosmetiku miluju - nepatlám si na pleť nějakou "továrnu na mládí", která udělá vrstvu omlazení, ale ve skutečnosti pleť (nebo vlasy) strádá. Ne, přírodní kosmetika na to jde od jádra problémů, víc léčí a povzbuzuje přirozené regenerační schopnosti pokožky. Účinkem přírodní kosmetiky by neměla být potřeba používat víc a víc produktů, ale naopak zregenerovat pleť a používat kosmetiku "udržovacím" způsobem, protože už je pokožka dost schopná se o sebe postarat sama.


Během zimy jsem se s oleji moc nekamarádila. To je na pleti, navyklé na čtyři roční doby, taky hrozně fajn pozorovat a neprat se s ní, nenutit jí to, co nechce. Teď, když se jaro zase hlásí o slovo, začínám olejovat po večerech. Moringový olej mě hodně překvapil. Vůně je taková podivná, něco mi hrozně připomíná, ale nemůžu si vzpomenout, co. Není sladká, není ani pražená či ořechová. Nejvíc mi asi připomíná mlází, stromy, čerstvě utrženou větev, listy rozvoněné mezi prsty a muškáty. Je to strašně zvláštní vůně, která balancuje na hranici příjemnosti. Zajímalo by mě, jak by olej voněl vám.


Další věcí, ze které jsem byla úplně paf, je to, že olej nemastí. Na olejovou péči jsem už zvyklá, mám svůj rituál a vždy aplikuji na navlhčenou pokožku, aby se olej dobře vstřebal. Díky tomu nemám s lesklým obličejem problém. Moringový olej se vsakuje rychlostí blesku a na pleti nezůstává žádná výrazná mastná vrstva, pleť je taková hebká a jemná, proto si ho můžu dovolit aplikovat i trochu víc než u jiných olejů. Je příjemný i na suché ruce, na ty ho dávám jako výživnou masku. 

Všimla jsem si, že když ho používám pravidelně, pleť vypadá míň unavená, je svěžejší a celistvější. Vrásky ještě nemám, ale je dost možné, že je to právě díky olejové péči, která mi pleť udržuje pořád hezkou a mladistvou i ve třiceti (považte!). Příjemné je i to, že po cca 14 dnech pravidelného používání se má pleť "osamostatnila" a chtěla míň péče a lehčí vrstvu. Při důsledném pravidelném používání pak stačí olej nanést třeba jednou týdně jako udržovací fázi. Pleť získá dost živin a je zregenerovaná a krásná.


Musím říct, že moringový olej patří k nejpozoruhodnějším, jaké jsem kdy vyzkoušela. Patří k takovým, které sednou všem, i těm, kdo s oleji teprve začínají (ale prosím, nanášejte na navlhčenou pleť, jinak se budete trápit se všemi olejíky). Účinnost olejíčku je velká a přirozená, ale projeví se docela brzy. Pro mě je teď moringový olejík takovou záchrannou lékárničkou nabitou vitamíny, kterou nemusím používat každý den, ale jako vzpruhu jednou za čas. Doporučuju ho všema deseti! Super bude teď na jaře, kdy pomůže dát pleť do pořádku po zimě a připravit ji na sluníčko a změnu počasí, zároveň trochu očistit a detoxikovat.

A ještě jednu pozoruhodnost na závěr - moringový olej při chladnějších teplotách tuhne. Mám ho v koupelně na okně, kam profukuje, a celou zimu je lehce zatuhlý, hlavně v kapátku. Pokud se vám to stane, můžete si ho rozehřát třeba ve vodní lázni.

Moc děkuji Saloos za další úžasný olejíček ke zkoušení!



Komentáře