Tuhý šampon Magistra s českou tradicí


"Jaký je, prosimvás, tenhle tuhý šampon?" ptám se paní v obchůdku se zdravou výživou. Paní s ním vlastní zkušenosti nemá, ale zákaznice si ho prý pochvalují. Tak si jeden na vyzkoušení vezmu, stojí 89 korun. Ještě se pro jistotu přeptám, jestli je přírodní, a že prý jo. Na krabičce poznám ve složení jen Sodium Coco-Sulfate, tak si oddychnu, že asi bude a už si ho nesu domů. 

Z obalu mi není tak úplně jasné, jak se vlastně značka tuhého šamponu jmenuje. Magistra? Magistra pH 5,5? Výrobcem je česká značka For Merco, na webu o nich čtu, že už dvacet let vyrábějí přírodní mýdla. Prohlížím, co dělají, a spoustu mýdel z katalogu jsem už někdy viděla, nebo držela v ruce - norkové mýdlo, růžička s okvětními lístky, mýdlo Pleva... Tak jakto, že jsem je zaregistrovala až teď a vlastně čirou náhodou?


Na přebalu se dočtu, že mýdlo neobsahuje alkálie, je vhodné k mytí vlasů, pokožky a intimních částí těla, čistí a hydratuje. Přirozené pH pokožky se pohybuje mezi 4,8 a 6, takže informace "pH 5,5" asi znamená, že pomáhá tuto přirozenost vyrovnávat.

Co mě trošku zamrzelo, byla plastová fólie, ve které bylo mýdlo zabalené. Já vím... Všechno teď chceme hrozněmoc eko bezobalu a bezplastu, takže i to mé očekávání je poměrně vysoké, zvlášť u přírodní kosmetiky. Krabičkou mě mýdlo nadchlo, plastovou fólii bych vynechala. Nebo použila třeba celulózu (nebo nějaké takové ty moderní a kouzelné obaly, do kterých balí čaje Sonnentor). 


Tuhý šampon Magistra vypadá jako "obyč" bílé mýdlo a má i takovou jemnou nasládlou mýdlovou vůni dětství, která mě vůbec neuráží, naopak je příjemná a taková dobře známá. A konečně se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu - účinek.

Z neznámých značek mám vždycky strach a očekávám nějakou levárnu. Co jsem ale rozhodně nečekala, bylo to, že po umytí mi vlasy uschly do krásy bez sebemenší mastnoty, bez svědění a bez lupů a vydržely krásné stejně dlouho, jako když umývám s tekutými šampony. Zkusila jsem i zkoušku oleji a z vlasů je šampon vymyje perfektně. Šampon umývá tak jemně a dokonale, až mě to vyděsilo a pořád jsem byla paranoidně ve střehu, kde je schovaný háček a kdy už se TO stane, ale nestalo se nic. Šampon prostě skvěle umývá, nedráždí pokožku, nezatěžuje vlasy a jako každý správný tuhý šampon vůbec neubývá. Mám ho doma od srpna a po půl roce denního používání zbývá třetina.


Nejvíc si ho u nás doma zamiloval Kocourek, který je z existence tuhých šamponů naprosto nadšený. Nevím, jestli to tak mají všichni chlapi, ale můj Kocourek vyžaduje čistá bílá mýdla (to je jediné, kde si na mě dupá tlapkou), takže bílá čistá Magistra je jeho splněným snem. Hlavu si umývá (skoro vždycky) denně, i proto si myslím, že ji má citlivější (já umývám jednou za 2 - 4 dny podle šamponů a lenosti). Takhle jemný šampon mu dělá dobře a jiný už prý nikdy v životě nechce.

Závěrem tedy můžu s radostí říct, že je Tuhý šampon Magistra pH 5,5 nejen boží a báječný, ale dokonce je to ten nejlepší tuhý šampon, jaký jsem kdy zkoušela. Fakt!



Komentáře

  1. Jeee, tak ten vypadá skvěle. Značka mi není vůbec známá.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Taky pouzivam a vyhovuje mi a jeste za super cenu, co vic si přát? Plastovy obal taky maloucko zklamal, prijde mi tam zbytečný.

    OdpovědětVymazat
  3. Objevila jsem ho zcela náhodou před rokem v jednom obchůdku a musím říct, že je super. Začala jsem dávat přednost tuhým šamponům, ale tohle je můj favorit.

    OdpovědětVymazat
  4. Nejlepší tuhý šampon a vůbec nejlepší šampon který znám od té doby co jsem ho vyzkoušela kupuji pořád žádný jiný už nechci vlasy jsou po něm hebké i bez masky nebo balzámu na vlasy a vůně nádherna ....prostě nejlepší co znam

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥