Matná tekutá rtěnka Too Faced Melted Matte

 

Před několika lety jsem se zamilovala do tekutých rtěnek. Kromě klasických růžovek a červenek všech odstínů jsem ale toužila po béžové, hnědé a nude. Po takové neobyčejné. Jenže - jak jsem brzy zjistila - s mým typem pleti a barvou očí to není zas až tak jednoduché. Když jsou moc do hněda, tak vypadám jako zombie, co posvačila hlínu. Když jsou moc světlé, tak vypadám jako čerstvá mrtvola z márnice. Mé hledání ještě rozhodně není u konce a během všemožných pokusů jsem si koupila i matnou tekutou rtěnku v odstínu Child Star od Too Faced. V té době mě myslím stála přes 500 Kč (respektive si jen vzpomínám na to, že to byla docela pálka), teď jsem ji v eshopu Sephory viděla za 299.
Moc se mi líbí design rtěnky, průhledné okraje a vystouplé zlaté písmo. Zkoušela jsem si tam několik odstínů a tenhle se mi líbil úplně nejvíc. Při nanášení je světlejší, ale po zaschnutí se trochu změní a ztmavne. Nepozornému oku by ta změna možná ušla, ale mně ne.
Aplikátor vůbec není špatný. Je klasický a zkosený, ale není příliš velký, takže se s ním dobře pracuje a hezky vykreslí i "špičky" horního rtu. Vůně osciluje mezi "jéé, vanilka" a "jéé, továrna na chemii". Není ale nepříjemná, vyloženě ji ale nevyhledávám.
Na rtech sedí rtěnka jako přibitá. Rozhodně patří k mým pár top, kterým stoprocentně důvěřuji. Pití zvládá naprosto levou zadní, v klidu se s ní i najíte (pokud to zrovna nebude nějaká hodně mastná bomba). Rozhodně vás nezradí, nerozmaže se a snadno ji po náročnějším jídle doplníte i v terénu. Dobře se míchá a spolupracuje s jinými tekutými rtěnkami, pokud si rádi mícháte vlastní odstíny.
Ze začátku, když byla ještě čerstvá, sedla na rty jako druhá kůže, nezalézala do vrásek a byla velmi příjemná. Zasychá do matna, takže počítejte s tím, že rty lehce vysuší a je dobré pod ni dát balzám nebo speciální podrtěnkovou bázi. Teď, po několika letech (mám ji asi 4 roky, přičemž doporučená doba spotřeby je 12 měsíců) už to není, co bývalo, rtěnka zalézá do vrásek a nepřilne ke rtům tak, jako dřív. Jenže tohle množství je fakt nespotřebovatelné a i když ji nosím celkem často, stejně mi ještě třetina zbývá. Mnohem líp ke svému stáru slouží při mixování než jako samotná, což je škoda přeškoda.
Doporučila bych vám ji? Rozhodně! Koupila bych si ji znovu? Nevím! Mnohem příjemnější je mi třeba dvojitá rtěnka KIKO Milano (kuk na jedno z mých mála videí semka), která dlouho vydrží a ještě o ní na rtech pomalu ani nevím. Na druhou stranu je po boku Jeffree Star Cosmetics, Sephora, Dermacol a KIKO jedna z top 5 tekutých matných, které jsou skvělé a dobře drží. Pokud s nimi ale teprve začínáte, možná bude úplně nejlepší volba třeba Matte Mania od Dermacolu, která je o stovku levnější a taky moc příjemná. 
Ach... Během psaní článku jsem si dala do košíku na několika eshopech různé rtěnky. :D Když se ale podívám na svou zásobu v koupelně (a v ledničce, jojo), tak si myslím, že spíš než kupovat pořád nové a nové bych měla radši nosit ty, co už mám. Taky to tak máte? Jaké rtěnky máte rády?

Komentáře

  1. Ja nude rtenky neoblubujem. Asi presne z tých dovodov, čo si napisala...
    Ale tato vyzerá pekne, no neviem... najradšej mám ružové rúže.

    OdpovědětVymazat
  2. Wau, tyto matné tekuté rtěnky jsou prostě cool a Tobě Verů, by slušela snad jakákoli barva, máš krásný tvar rtů. nebála bych se výraznějších barev. ☺

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥