2021: Odlož, co ti neslouží; nandej si to, co máš rád/a


UF! Tak jsme to zvládli a přehoupli se do nového roku. Jak ručičky odtikávaly poslední minuty z 2020, cítila jsem čím dál tím větší klid a vyrovnanost. Včerejškem skončený rok byl jednoznačně vším, co jsem ve své bublině slyšela - zkouškou, stresem, (ne)štěstím... Pro mě začal šokem a ztrátou pevné pracovní půdy pod nohama (která, jak jsem si zpětně uvědomila, byla ve skutečnosti dost vratká) a skončil sice únavou a vyčerpáním, ale s vybudovanými základy, do kterých jsem se dlouho bála pustit. Od listopadu to byl ohromný fičák. Vichřice prolétla snad všemi oblastmi mého života a odnesla s sebou to smetí, které se tam povalovalo. Poctivě jsem si dovolila o svátcích odpočívat a těším se, co nového dokážu, kam se posunu, co vymyslím. Ráda bych tímto příspěvkem poděkovala uplynulému roku 2020 za to, co všechno mě naučil...

Že když nechci, nemusím
  • Nemusím zvedat telefon od člověka, který mě vždycky vysaje, ale nikdy nic dobrého nedá. Nemusím odpovědět na email hned a vlastně nikdy, pokud nechci, protože "ze slušnosti" to někdy fakt není nutné.
  • Nemusím udržovat vztah s někým, kdo si to nezaslouží - i když je třeba v okruhu nejbližších.
  • Nemusím přijímat "dárek", který mi někdo dá, pokud mi neposlouží - můžu ho odmítnout (toto si prosím přeberte jako silnou metaforu. Tím dárkem mohou být všelijaké nepříjemné řečičky).
Že když máknu, tak se mi to podaří
  • Jediná omezení na cestě kupředu si (ne)kupodivu dávám hlavně sama. 
  • Že když vím, že to půjde, tak to prostě půjde - tak najdu cestu.
  • A že když se to náhodou nepodaří, neznamená to, že je to špatně, ale že ještě nepřišel správný čas.
Že peníze nesmrdí
  • V roce 2020 jsem se jako podnikatelka často cítila jako na pranýři, protože podnikatel se přeci rovná člověk, kterému peníze padají z nebe samy tím, že je někde nakrade. Slyšet to tak často a ze všech stran dá celkem zabrat a musím říct, že hlavně během jara mě nahlodávala myšlenka, zda by to někde na plném úvazku nebylo jednodušší. Možná bylo, ale svoboda, kterou mám, je k nezaplacení. Začala jsem se proto finančně vzdělávat a hlavně jsem si uvědomila, že nejsem levná ve všem, čeho se to týká (což je něco, co mi řekl "šéf" na mém třetím Erasmu, který byl naprosto katastrofický a utekla jsem z něj poštípaná blechami. Jednou z toho bude kniha, zatím jsem si jen vyřešila, že nemá pravdu, protože mám na víc.)
Že péče o duši a tělo je to nejdůležitější
  • Šťastná duše ve šťastném těle a naopak. Péče o obě naše části je veledůležitá. Díky tomu zvládnu odtržení od zbytku světa, zákazy, omezení a nařízení... Dokud mám sama sebe a dokážu o své dobro pečovat, dobré bude i všechno okolo.
Že osobní rozvoj je bezva
  • Osobnímu rozvoji a kurzům jsem přičichla až koncem roku a byla to jízda! Z měsíčního kurzu Autenticita srdce (pokud byste chtěli, ráda řeknu víc) se pomalu "otřepávám" a zjišťuju, kam v podvědomí se to které mouro usadilo, co se proměnilo a jaká lepší se znovurodím (skoro doslova). Nic podobného jsem nezkoušela, nezažila a občas nechápala, jak jednoduché věty dokáží rozházet úplně vše - a zase to srovnat a ještě líp.
Děkuju, milá dvacetdvacítko, za... 
...každého člověka, kterého jsem potkala, 
...příležitost, kterou jsem dostala, 
...facku, které jsem se vyhla, 
...radost, kterou jsem prožila,
...šanci, kterou jsem využila.
Díky tomu jsem silnější, dospělejší. Díky tomu získávám nadhled a snažím se najít i ten odstup, který se mi během snad nejpřecitlivělejšího roku na celosvětovém měřítku vytratil. Nechtěla bych jinak.

Ale díky Bohu, že už je po něm.
A až začne ten kovový buvol, to teprve budou vesmíry tančit!




Komentáře

  1. Ahoj, pěkně shrnuto. Timemanagemant, seber rozvoj, duševní i fyzická pohoda a dobrá kondice ♥. Přeji Ti jen to dobré do nového roku 2021, aby se dařilo, vyšlo to, co si budeš přát!!!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥