Proč už nepoužívám balzámy na rty? Souboj Eucerin x La Roche-Posay

Ahoj, já jsem Veronika a byla jsem závislá na balzámech na rty. Měla jsem jich desítky, matlala s nimi rty co pět minut, někdy doslova. Tuhé vysouvací klasiky, pigmentované, přírodní i klasické, olejové, gelové... Stačí si jen představit, všechny jsem je měla a vyzkoušela. A všechny je spojovala jedna věc. Nefungovaly. Ne dlouhodobě. Na chvíli sice od suchých, popraskaných, šupinkatých rtů ulevily, ale za pár momentů jsem už musela mazat znovu. Přiznávám, že jsem na nich byla dobrovolně závislá. Nevěděla jsem, že by to šlo jinak. A tak jsem si jich pořizovala čím dál tím víc s myšlenkou, že třeba tenhle už konečně bude ten vyvolený. Jenže nebyl.

Jednoho dne jsem se naštvala a řekla dost. Zrovna jsem měla rty v tak bídném stavu, až se mi chtělo brečet a zuřit najednou. Začala jsem gůglit a našla tohle video. Ze vteřiny jsem se rozhodla, že s balzámy skoncuju a pořídím si jen jeden - Cicaplast Levres od La Roche-Posay (koupila jsem ho za 185 korun). To se stalo v lednu roku 2021.

První týdny byly peklo. Neustále jsem měla rty suché, praskaly do krve. A ten naučený pohyb - sáhnu po balzámu, sundám víčko, natřu, promnu mezi rty - ten mi chyběl. Podvědomě jsem po balzámu sahala na nočním stolku, během dne v práci, v kabelce... Ulevovala jsem rtům, jak jen to šlo - pleťovými krémy, medem, kokosovým olejem, bambuckým máslem, sádlem i různými domácími mastičkami. A samozřejmě Cicaplast balzámem, ten byl obrovským pomocníkem.

A najednou přišel den, kdy jsem si na rty nic mazat nemusela. Skoro jsem si toho ani nevšimla. Takových dnů přibývalo a já po balzámu sáhla párkrát do týdne, někdy ani to ne. A tak je tomu dodnes. Jsou dny, kdy mám rty v hrozném stavu, suché a popraskané - když se mění počasí, roční doba, když jsem dlouho v suché místnosti... V takovou chvíli mažu jako zběsilá. Vypozoroval jsem, že ten den nemám pocit, že by Cicaplast Levres fungoval, ale na druhý den jsou rty jako nové a mazat už nemusím.




Balzám Cicaplast Levres od La Roche-Posay má hutnou gelovou (až bych řekla vazelínovou) konzistenci, je bez chuti a vůně (alespoň já nic necítím), na rtech udělá průhlednou vrstvu a nevpíjí se. Na rtech je příjemný a určitou formu okamžité úlevy přináší (to blaho namazat si suchou pusu!). Ale největší zázrak se stane přes noc. Balzám totiž rty fantasticky zregeneruje a ráno jsou jako nové - a mazat už nemusím.

Jenže jsem přeci jen udělala jednu chybu - schovala jsem si ostatní balzámy na rty. Z nostalgie. A kdyby náhodou přeci jen začaly fungovat. Vyhodila jsem je teprve nedávno. Nemilosrdně. Bylo jich skoro padesát... Čas od času jsem krabičku s nimi otevřela a zkusila je, zničila si rty, opravila je Cicaplastem... Nejhorší to bylo na podzim 2022, rty pořád suché z toho podzimního nečasu v kombinaci s touhou přinutit ty staré balzámy, aby fungovaly. Když máznu jen párkrát, tak to přeci nebude vadit. A tak se mi znovu vloudily do kabelky, na pracovní stůl, do ložnice. K nim jsem přidala i kelímky s bambuckým máslem, kdyby balzámy nefungovaly - což nefungovaly. Čím víc jsem mazala, tím to bylo horší. A protože jsem je střídala s Cicaplastem, nefungoval. Až jsem je se slzou v oku vzala a všechny vyhodila do koše. A k Cicaplastu si objednala ještě druhý balzám, který byl ve videu doporučovaný - Eucerin Aquaphor SOS regenerační balzám na rty (koupila jsem ho za189 korun).



Balzám od Eucerinu nemiluju a používám ho jen proto, že ho přece nevyhodím.😄 Oproti Cicaplastu, který se hned stal mým favoritem, mi Aquaphor tolik nesedí a nemám z něj pocit, že léčí stejně dobře, jako jeho protivník. Konzistenci má velmi podobnou, taky je bez vůně, barvy a chutí. Taky se nevpíjí a tvoří vrstvu, ale nějaký způsobem mi přijde, že to prostě není ono. Přesto po něm v zoufalých časech taky v kombinaci s tím druhým šáhnu, ale přijde mi, že sám nepomáhá tak dobře, jako Cicaplast - nebo mu to trvá o něco déle.

Takže proč už nepoužívám balzámy na rty? Pokud jste se na video koukli, tak víte, že ty běžné obsahují látky, které na rty nepatří - třeba máta a další chladivé látky, které v první moment působí uklidňujícím dojmem, ale ve skutečnosti způsobují podráždění rtů. Po přechodu na přírodní kosmetiku jsem se hlavně nepřírodním balzámům vyhýbala jako čert kříži, ale nijak jsem si tím nepomohla. A teď mám rty, které fungují bez balzámu, po většinu času jsou naprosto v pohodě a já nemusím stresovat, že jsem si doma zapomněla balzám (což byl jeden z důvodů, proč jsem si je kupovala).

A jak se o rty starám, aby byly vyživené a bez problémů?

  • Nepoužívám žádný peeling na rty
  • Omezila jsem používání rtěnek (dám si je párkrát do měsíce)
  • Pleťové krémy vmasírovávám i do rtů
  • Když mám rty suché a popraskané, dávám si na ně med
  • Používám jeden (no dobře, dva, ale ten druhý nemám ráda) balzám na rty - Cicaplast Levres od La Roche-Posay (vydržel mi dva roky)

A to je vše, přátelé. Dejte mi vědět, jestli patříte mezi balzámové závisláky
a jaké jsou vaše tipy a triky!

Komentáře