Google+

pátek 24. března 2017

Zásady psychohygieny

Nemám čas, nestíhám, jsem pořád v jednom kole. Nezdá se vám, že tyto výrazy používáte v poslední době nějak často? Pokud ano, je nutné, abyste vašemu tělu dopřáli i kvalitní odpočinek, jelikož pouze když jsme klidní a zrelaxovaní, ze sebe můžeme v práci vydat maximum. Jednou z možností je psychohygiena. Co to je a jak ji můžete provozovat, se dozvíte v našem dnešním článku!

Proč se o sebe starat?

Mnoho lidí v našem okolí, naše rodina, přátelé nebo i kolegové v práci trpí například neurózou, depresemi nebo duševními poruchami, o kterých ale nemusí vůbec vědět. Týkat se to může i vás, i když si to nemusíte připouštět z mnoha důvodů. Pokud se vám zdá, že přece "nejste žádní blázni" a jste jen přepracovaní, určitě tyto příznaky nepodceňujte. Vaše tělo může bít na poplach, a jak se říká, zdraví je to nejdůležitější, co máme, jenže s ním mnoho lidí počítá jako se samozřejmostí.

Jak se o sebe starat?

Jednou z velmi účinných možností je psychohygiena. Psychohygiena, nebo také duševní hygiena, je systém propracovaných pravidel a rad, které lidem slouží ke znovuzískání a prohloubení duševní pohody. Jejím cílem je eliminovat z vašeho života stres a umět se dobře vypořádat s dnešní "moderní" dobou, která je zaměřena na materialismus a perfekcionismus, do kterého ne vždy musíme zapadat. Jaké jsou tedy možnosti odreagování a znovuzískání duševního klidu a pevného zdraví?

1. Udělejte si čas pro sebe

Ať už jste maximální extroverti nebo milujete práci a kontakt s lidmi, držte se hesla, že všeho moc škodí. S lidmi se setkáváme v práci, na obědě, na ulici, ve škole. Jsou zkrátka všude. Dopřejte si proto pouze chvilku sami pro sebe. Rádi sportujete s přáteli? Zkuste pro jednou sportovat sami. Zajděte si zabruslit, zaběhat nebo zaplavat, uvidíte, že vám prospěje kontakt se sebou samými. Srovnáte si myšlenky a zklidníte duši i tělo. Dobrým tipem pro každý den může být i čajový rituál, při kterém si dopřejte kvalitní sypaný čaj. Relaxační a zklidňující účinky mají například bylinky, jako je mateřídouška, třezalka, meduňka, rozmarýn, levandule, heřmánek nebo měsíček. Ženy mohou navíc čas pro sebe využít pro nakupování. Jako odměnu si můžete pořídit hezký kousek oblečení, něco dobrého na zub, radost vám udělá i hezká konvička na čaj se šálkem, do které si připravíte zklidňující čaj.

2. Naučte se oddělovat práci od volného času

Tento krok je pro mnohé lidi velmi složitý. "Neustále přece musíme být na telefonu, kdyby šéf něco potřeboval", pořád "potřebujeme být informování novinkami a být online". Ne, nemusíme. Pokud neustále počítáte s tím, že tu musíte být nejen pro své přátele a rodinu, ale také pro vaši práci, ostatní tím velmi strádají. Pokud to alespoň trochu jde, zavřete v práci laptop a myslete i na váš soukromý život. Určete si hranici, za kterou vaše práce nesmí jít. Budete šťastnější.

3. Setkávejte se s přáteli

Možná se s vašimi přáteli setkáváte v práci, tento druh společného času se ale do relaxace nepočítá. Zajděte si s kamarády do kina, na badminton nebo si užijte hezké odpoledne v kavárně. Kvalitní zrnková káva vám dodá energii a s přáteli můžete v příjemném prostředí probrat vše, co se teď ve vašem životě odehrává. Skvělým tipem je i posezení u vás doma, kdy si odpočinete od práce vymýšlením skvělého menu na pohoštění nebo výběrem dobrého vína.

2 komentáře:

  1. Primadonnko, pěkný článek :) zrovna jsem dnes na jedno podobné téma článek sepsala.

    OdpovědětVymazat
  2. naozaj dobrý článok :) treba sa v dnešnej dobe starať aj o svoju dušu, nie len telo :) aj keď je to veľakrát náročné, robíme to pre seba a sami si často vytvárame stres a problémy ...
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat

If you don't have anything nice to say, say it sarcastically ;) Děkuji za komentáře, zlatíčka! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...