3 způsoby, jak používat (nejen) bílý jíl

Bílý, zelený, hnědý... Vyzkoušela jsem je všechny! Teda tyhle tři všechny. O čem je řeč? O přírodních jílech. Zamilovala jsem se do jejich čistících účinků i jejich všestrannosti. Možná je znáte jako masku na pleť - ale věděli jste, že je můžete použít i na vlasy? Jako pomocníka jsem si na ukázku vzala francouzský bílý jíl, který je ze všech nejjemnější. Pokud ale víc milujete zelený nebo marocký, poslouží vám stejně dobře. Koukněte se na můj Instagram nebo YouTube na reelsko, kde použití jílu názorně předvádím.

Proč byste měli jíl do své kosmetické sbírky zařadit? Čistí, vytahuje nečistoty, pomáhá pleti nastolit rovnováhu, je hypoalergenní, tudíž je vhodný i pro citlivou pleť, používá se k léčbě kožních neduhů (ekzém, lupénka), pomáhá regulovat maz, zklidňuje, regeneruje... A navíc je čistě přírodní, takže jeho používáním nezatížíte matičku přírodu. Jaké jsou tedy tři způsoby, jak v kosmetické péči jíly používat?

První a nejznámější je maska na pleť, kterou si připravíte velmi jednoduše. Stačí jíl smíchat s vodou - doporučuju nejdřív suchý jíl dát do misky a následně po troškách přidávat vodu. Nezdá se to, ale není jí vůbec potřeba velké množství. Vyčetla jsem, že by jíl neměl přijít do kontaktu s kovem - nekvalitním kovem. Ale bát se toho zase až tak moc nemusíte. Pokud by byl jíl dlouhou dobu v kombinaci s vodou a nekvalitním povrchem, mohly by se z kovu začít uvolňovat nežádoucí látky. Na zamíchání ale miska či lžička z nerez oceli vadit nebude. Já ale raději používám plastovou misku a lžičku (což je diskuze sama o sobě, že).

Jakmile máte připravenou jílovitou kašičku, je čas nanést na pleť. Já mám ve zvyku pleť předtím navlhčit a následně nanášet obyč prsty, použít ale můžete i čistý kosmetický štětec. Jakmile máme naneseno, je důležité nezapomenout masku během působení zvlhčovat! Jinak totiž začne pleť táhnout a vysušovat a po sundání může být pleť začervenalá. Právě v tom tkví to největší nepochopení jílových masek, že "vysušují" - nevysušují, pokud je zvlhčujete.

Nechte působit 10 - 15 minut (nebo méně/více podle preferencí) a smyjte buď vlhkým hadříkem/houbičkou na pleť anebo třeba ve sprše. Pleť pak nezapomeňte nakrémovat.

Druhý způsob použití jílu mi už mockrát vytrhnul trn z paty, protože doma suché šampony nemám. Jíl je dokáže na pohodu zastoupit. Ale vždyť je bílý, to bude na tmavých vlasech vidět! Zato suché šampony z drogérky vůbec bílé nejsou, že? Toho se vůbec nemusíte bát. Stačí přidat jednu voňavou ingredienci - přírodní kakao. To seženete v různých "barvách", pro tmavé vlasy se hodí třeba černé kakao, které mají i v Albertu. 

Trochu jílu smíchejte s trochou kakaa v misce a přidávejte jedno a druhé dokud nedocílíte požadovaného odstínu. Já do vlasů nanáším kosmetickým štětcem. Potom vlasy dobře promasírujte a promněte, aby se tento DIY suchý šampon dobře vstřebal. Jíl totiž reguluje mastnotu, vlasy odmastí a dodá jim objem. Jednoduché, účinné a levné - to chceš!


Do třetice všeho dobrého - jíl jako no poo šampon! No poo (neboli no shampoo) je metoda mytí vlasů bez použití šamponu. Kdysi dávno pradávno v začátcích tohoto blogu se k tomu používala třeba mouka... Ale dneska najdeme jak speciální "low poo šampony", což jsou jemné šampony, které neobsahují žádné škodliviny, jen jemné čistící látky. Anebo lze použít nějakou alternativu. Já mám ráda reethu, shikakai anebo právě jíl.

Jak to funguje? Připravte si kašičku jako když mícháte masku na pleť. Na vlasy budete potřebovat trochu víc jílu i vody, kašička by měla být o něco řidší. Pak zase vezměte kosmetický štětec nebo prsty a naneste na vlasovou pokožku. Dobře promasírujte, aby se jíl dostal pěkně k pokožce, a nechte nějakou dobu působit. Vlásky můžete před nanesením jílu zvlhčit. Já nechávám působit zhruba 20 minut. Pak smývám do té doby, dokud vidím, že se jíl z vlasů vymývá. A hotovo, následně už není potřeba dávat žádný kondicionér (alespoň já na jemné vlasy nemusím). No poo variantu střídám s klasickým šamponováním - jedno umytí šampon, další jíl či něco obdobného. Zároveň používám výhradně přírodní vlasovou kosmetiku.

A to je vše, přátelé. Tři způsoby, jak používat bílý jíl. Znáte je všechny? Nebo vás některý z nich překvapil?

P.S.: Tento článek není spolupráce. Bílý jíl jsem sice kdysi od Saloos k vyzkoušení dostala (článek zde), ale ve skutečnosti vzniklo nejdříve video, které jsem měla za úkol udělat v rámci jednoho výběrka. A protože mi bylo líto video nevyužít, přidala jsem k němu rovnou celý článek.

Komentáře

  1. Abych řekla pravdu, žádný jíl jsem nikdy neměla a vždy jsem ho na blozích viděla jen jako masku, tudíž mě překvapili hned 2 způsoby použití :D Nikdy jsem ho ale nezkoušela, bála jsem se právě vysoušení pleti. :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to taková logika naruby u toho vysoušení, takže rozumím :D Bílý jíl můžu s klidným srdcem doporučit, je jemňoučký i na velmi citlivou pleť, kterou mám já. Marocký a zelený mi přišly "silnější" a když jsem dost nezvlhčovala, tak jsem měla zarudlou pleť.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥