Léto i v zimě: Malinový olej


Léto. Sluníčko. Zelená tráva. Ptáčci zpívají, komáři večer lítají. Pampeliškový med. Maliny. Právě ty maliny jsou takový můj každoroční letní boj. Hrozně mi chutnají. Taková ovesná kaše s kakaem a malinami je moje nejoblíbenější letní snídaně. Zároveň mám ale z malin trochu strach. Mám totiž obavu, že s nimi sním i nějakého brouka. Sbírám si maliny u babičky na zahrádce a pečlivě každou umývám a prohlížím, jestli se tam náhodou něco nezavrtí. Nevím, kde se ve mě tahle paranoia bere. Asi jsem jako malá prožila nějaký broukový traumatický malinový zážitek a od té doby mi přijdou trochu nechutné. Když je ale všechny pořádně podrobím analýze a zamíchám - čisté a voňavé - do té kakaové kaše, pak se toho můžu užrat. Maliny jsou ale hrozně rychle pryč a po zbytek roku mi nezbývá, než na ně vzpomínat, zapomenout na brouky všeho druhu a zase se těšit, až budu prohlížet kuličku po kuličce.

 Na stránkách Krásná každý den jsem objevila tuze zajímavou věc - BIO nerafinovaný malinový olej! Kde jsou ty doby, kdy byl olivový olej jedna velká vzácnost? Dneska už je olej snad úplně všechno. Samozřejmě, že jsem musela tenhle letní zázrak vyzkoušet na vlastní kůži. 


Malinový olej značky Navia má překrásné balení. Můžu na něm oči nechat. Ta papírová krabička v jemné krémové barvě s tmavě růžovými detaily mě baví. Olej je bezpečně schovaný ve skleněné lahvičce se šroubovacím víčkem a kapátkem. Přírodní pleťové oleje mě pěkně rozmazlily, dneska už si je bez kapátka nedovedu ani představit. 

Olej má nazlátlou barvu a takovou příjemnou středně olejovou konzistenci. Není tak hutný, jako třeba ricinový olej, ale zase není úplně tekutý, jako když se rozpustí kokosák. Je prostě takový příjemný, středně hutný tak, aby nestékal moc rychle, ale zároveň aby s ním šlo dobře pracovat.


Vůně, mé oblíbené téma. Kdo stejně jako já čekal maliny, tak bude (stejně, jako já, překvapen). Po malinách to mému nosu nevoní vůbec. Je to taková podivná vůně, která mi nejvíc připomíná - a teď se nelekněte - rybí olej. No fakt! Je to takový naředěný rybí olej. Kdo ho v mládí musel jíst po lžičkách, ten asi zděšeně odbíhá od monitoru. Jak bych tu vůni vysvětlila... Je taková jadérkovitá, neovocná, možná oříšková, ale spíš semínková, trochu vyuzená nebo opečená... ale ne malinová nebo ovocná. Není to ale nic nechutného nebo smrdutého, spíš je to na začátek takový nečekaný šok. 


Když si odmyslíme předchozí odstavec, tak je jinak malinový olej naprostý zázrak. Získává se tak, že se za studena vylisují malinová jadérka, což je proces, který bych hrozně chtěla vidět, protože ta maličkatá zrníčka musí být pěkně těžké oddělovat od maliny. Každopádně mám cokoli, co se získává z jadérek, ve velké úctě. Přes zimu mě od chřipek zachraňuje zase výtažek z grepových jadýrek... Ale zpátky k malinám. 

Olej má protizánětlivé účinky. Působí také jako anti-aging sérum, zpomaluje stárnutí pleti a buněk, regeneruje pleť a dokáže absorbovat část UVA a UBA záření, takže chrání ksichtíky i proti sluníčku. Používá se třeba při zmírnění ekzémů, začervenání pleti, svědění nebo vyrážkách. Pomáhá taky v boji proti vráskám. Tak se mi zdá, že vůbec potřebujeme proti spoustě věcem bojovat, nemyslíte? :D 


Olejíček lze použít mnoha způsoby. Já ho používám nejčastěji jako noční péči o pleť, víc se mi zamlouvá nanášení na mokrou pleť (kterou před aplikací lehce pokropím květinovou vodou). Vyzkoušela jsem ho i jako denní "krém", ale víc mi vyhovuje večerní péče, kdy ho můžu dát pořádnou dávku a už přes něj nedávám žádné mejkapy a další malovátka. Vyzkoušela jsem ho taky jako odličovač a jako všechny oleje si hravě poradí i s tím nejvíc nesmyvatelným malovátkem, jako jsou různě dlouhotrvající rtěnky nebo řasenky. Kolem očí mi ale odličovací oleje moc nesedí, takže ho radši volím jako mazání. Zajímavé je, že pokud dám kolem očí tak akorát, tak pak mi olejíček nevadí.

Co na něj pleť? Sosá ho s radostí! Má pleť miluje oleje! Někdy ho dám míň, to když nemám pleť tak vysušenou. V menším množství se vstřebá za chvilku, ve větším mu to trvá trochu delší dobu. Pleť krásně vyživuje a zheboučkňuje. Ráno se neprobouzím s žádným suchým pocitem a i během dne mám pleť takovou hezkou. Občas přebytky oleje vmasíruji i do rukou, které trpí na sucho nejvíc, a také si ho docela pochvalují.

Takže tak. Mám ten malinový olej moc ráda a jsem zvědavá, jestli mi vydrží až do léta. Používám ho párkrát do týdne a ještě nejsem ani v půlce lahvičce! Třeba se spolu dočkáme další várky malin :)



Komentáře

  1. Já taky ráda používám oleje, jsou lepší než kdejaké krémy. Malinový olej moc neznám. Stejně by mě zajímala výroba takového přípravku, vždyť malinová jadérka jsou tak miniaturní až se mi nechce věřit že něco jako olej z toho lze za takovou cenu vyrobit. Na mé pleti se zatím nejvíce osvědčuje konopný olej. Kokosák používám na různé masky, tak se mi osvědčil nejlépe.

    Terezah-style

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář ♥