Ekologické praní se Soaphoria


Někdy mám fakt dlouhé vedení. Tak dlouhé, až se sama divím, že mi to došlo. Třeba u písniček mám dost problémy pochopit, o co jde, zvlášť, jsou-li to písničky z dětství, které můj dětský mozeček už "pochopil". Příkladem třeba To půrko, příšera Basamas fousamas nebo démon s děsivou vlastnosti - Koušesa je rdousí. Není divu, že mi až na podzim došlo, že existuje nejen přírodní kosmetika, ale i přírodní čističe do domácnosti. Tohle prozření mi změnilo pohled na svět. Dozvěděla jsem se to díky Míše a jejímu obchůdku Krásná každý den, když jsem si ho prolézala a hledala, co dalšího otestuji. Do mé domácnosti tak přibyl přírodní kočičkový čistič na všechno a kouzelné pratelné bambusové utěrky. Jako třetí oblast šetrné domácnosti jsem dostala na vyzkoušení prací prostředky od Soaphoria


Kde jsou ty doby, kdy Soaphoria začínala se skleněnými roztomilými lahvičkami jak od zavařované domácí marmelády! Asi ve stejných dobách, kdy jsem s blogem začínala i já. Dneska už je tahle slovenská značka přírodní kosmetiky někde úplně jinde, vyrábí i čistící pomůcky do domácnosti a nově také dekorativní kosmetiku (a prý moc dobrou). Já si na zkoušení vzala Prací gel s mýdlovými ořechy a Aviváž štěstí. U Míši v obchůdku najdete mnohem víc variant a některé jsou hodně lákavé - u aviváží třeba vanilka, zelený čaj nebo levandule, u pracího gelu pak varianty třeba na jemné nebo bílé prádlo.


Jaký je Ekologický prací gel s mýdlovými ořechy? Boží! Voní hezky, jemně, příjemně, takovou králíčkovskou čistotou (protože čistotu pracích prášků mám z dětství spojenou s plyšovými králíčky z reklamy). Hezky provoní prádlo i když nepřidávám aviváž. Gel má opravdu gelovou konzistenci a táhne se jako želé. Lahvička je taková roztomilá praktická s prohloubením na straně, které je vroubkaté, aby lépe padlo do ruky a dobře se drželo.


Doporučené dávkování je napsané na zadní straně a měří se podle víček. Přiznám se, že jsem dávkování zkoušela "správně" jen napoprvé a přišlo mi, že toho dávám hrozně moc. Na jednu plnou pračku dávám ani ne jedno plné víčko odhadem. Jak je gel gelovatý, tak se mi s ním líp manipuluje stylem z lahve do pračky než ještě oklikou přes víčko. 


Přiznám se, že ani nevím, jak se pozná špatný prací gel. Tenhle ekologický od Soaphorie je super, všechno vypere na jedničku, prádlo provoní a nevidím žádný rozdíl mezi těmi Perwoly a Ariely a tímto, prádlo je vždycky voňavé a vyprané.


Aviváž s vůní štěstí jsem si oblíbila taky a moc. Používám ji o trochu míň než prací gel (asi ve stejném poměru jako šampon a kondicionér) a jsem s ní spokojená. Dávkování (na 1 pračku 2 uzávěry) taky ignoruju od prvního praní. U aviváže hlavně proto, že tak velké množství se mi nevejde do dávkovače v pračce :D


Aviváž má božskou konzistenci našlehaného mléka nebo milkšejku. Je taková husťoučká, ale přitom tekutá a voní tak klasicky avivážovsky. Jako ten čerstvě vypraný králíček :D Vůni má silnější a výraznější než gel. Gel je spíš takové sladké jarní ráno, pomalu se probouzející po noci, kdy pršelo, ale teď už rosu lechtá sluníčko. Aviváž zase voní jako celá výstava řezaných květin a mýdel najednou. Jako stádo načančaných babiček v jedné kavárně. A kdybych měla jít do přírody, tak je to letní den, cca 25°C, všude kvete luční kvítí a vůně, která se vznáší asi 10 cm nad nimi se přenesla do aviváže. 


Aviváž přidávám do praní docela dost podle nálady. Nedávám ji ke spodnímu prádlu, ale nebojím se ji přidat ke klučičímu oblečení. Můj Kocourek je na vůně a převoněnost háklivý, ale tuhle aviváž má rád. Vůně, kterou cítím po čuchnutí rovnou do lahvičky, se při praní rozmělní a zjemní a prádlo hezky provoní. Oběma nám připomíná dětství, čerstvě povlečené peřinky, teplo domova... Vlastně ty maličkosti, které dělají ze života štěstí.


Gel na praní Soaphoria s mýdlovými ořechy slibuje účinnost proti skvrnám, i když perete při nižších teplotách. Obsahuje minerální a rostlinné složky, které se dobře odbourávají a životní prostředí zatěžují mnohem méně než klasické prací prostředky. To stejné i aviváž, která slouží ke změkčení prádla, pomáhá vypláchnout zbytky pracího gelu a rozjasňuje barvy. Všechno tohle můžu potvrdit. Dokonce i samotná Míša, která je maminkou obchůdku Krásná každý den, tenhle prací gel používá.


Ještě než skončíme, tak bych vám chtěla říct něco o mikroplastech. Jedna z nejděsivějších věcí (z mého pohledu) jsou vlákna ze syntentického oblečení, která se uvolňují při praní a plují rovnou do oceánu. Tam je snědí ryby a ty zas putují rovnou směrem k nám do břicha... Když jsem se o tomhle problému dozvěděla a když mi to došlo, zařekla jsem se, že už si nikdy nic nekoupím. Že kromě sekáčů budu postupně obměňovat šatník tak, abych v něm měla oblečení z bio materiálů, které pro přírodu nejsou škodlivé a které se rozloží dřív, než je sní nějaká ryba nebo mořský pták.

A taky včeličky jsou ohrožené, tak nesekejte trávníky a postavte nějaký hmyzí hotel.


Prací gel i aviváž Soaphoria miluju a už nikdy nechci prát jinak než ekologicky. Ono je totiž opravdu potřeba začít tyhle změny dělat, jinak můžeme dopadnout bůhvíjak. A až lahvičky dopotřebuju (po půl roce jsem v poslední čtvrtině), tak si půjdu do bezobaláče dotočit :)

Perete ekologicky?


Komentáře